Stallrosen

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Uppdatering...

Av Kerstin - 5 oktober 2011 20:37

Visst har jag ett underbart vackert ponny gäng!!    Skryt!! Men ack så sant.

Historien började med att jag såg lilla söta Sockertoppen på annons, vem kunde motstå henne..

   Hulda  

Hon höjde ribban på mitt tänk ordentligt. När man haft en stjärna känns det svårt att byta ner sig.. I samma veva köpet av henne trädde i kraft så blev det även så att Curre blev våran. Tän så fina föl det skulle bli när barnen vuxit ur henne, då behövde jag ju inte sälja en så vacker ponny. Men ni vet ju alla hur den sagan slutade. För er som nyss klivit in i min blogg så får ni läsa bakåt. Orkar inte gå igenom det igen.

Innan Curre    kom hem till oss så råkade jag få ögonen på Sullivan, den gula 2-åriga hingsten, ponnyn jag aldrig fick när jag var liten!  

Älskade honom direkt, han är MIN och kommer så förbli. Att han inte kom förrän nu berodde på att han hade lite jobb att sköta först. I samma veva jag bestämde mig för Sullivan så hade jag fått ögonen på söta Walle, en c-ponny...

Vacker som en dag han med... Han skulle ju bli perfekt, något för barnen att växa i, ingen panik med hans utbildning och perfekt för våran lilla Frida att få rida och tävla fram tills barnen klarade av honom.

Secret, min ridhäst. Ett måste för mig att få träna lite och ev en tävling ibland som en bonus. Jag håller tummarna att det går vägen. Sydney, min fina Sydney. Jag måste välja och eftersom underbara Nina dök upp och allt klickade så var det inga problem, känner lite saknad efter våra mys stunder på kvällarna, men jag vet ju att hon nu myser med Nina så...

Och så dyker hon upp, Zabina. Prins motsvarighet fast i modell större, trygg, MYCKET välutbildad. Bättre ponny kan ingen få. Och så var det VI som fick äran att förvalta denna guldklimp. Bättre äan så kan det inte bli. Hon kommer att utbilda mina barn och sedan kommer de i sin tur att kunna rida de mindre utbildade ponnyerna på ett föredömligt sätt.

Hingstarna ska behållas som hingstar, de är båda fina med bra stam. Bägge har bra lynne och är fina att hantera. Om mina barn inte klarar av dem så löser jag det under resans gång.

3-års test, kvalitets och ungponny championat är det som hägrar. Jag är väl medveten om att jag har FINA och BRA ponnyer i stallet. Ingen är tänkt att säljas om inget oförutsett händer. Jag har barn som är lite allergiska, utvecklas det åt fel håll så kan jag naturligtvis inte behålla alla, likaså om de tappar intresset. Men det får ju tiden utvisa. Kan ju vara så att jag har hopptalanger i stallet och mina barn vill rida dressyr eller tvärt om, då måste man ju tänka om lite...

Hoppas jag rätat ut några frågetecken och missförstånd.

Skriver

Kerstin

 
 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

5 oktober 2011 22:51

sv:just nu är det fjuttiga +3 *brr*
Vi har också haft fint väder med solsken i dag..var jätte härligt att ut och skritta pojkarna bland alla underbara höstfärger =)
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

6 oktober 2011 08:05

Här är man borta i 2 veckor och det har hänt massor..:) Har faktiskt tjuvläst ändå:) visste att du hade nåt på gång..Kul att få en riktig presentation av alla så man hänger med. Blev lite förvirrad vid ett inlägg:)

http://leiaskrypin.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

6 oktober 2011 08:34

Kul att få ta del av hur allt "hände" i kronologisk ordning. Men jag har inte fattat riktigt, är alla hemma hos dig nu eller väntar du fortfarande på någon?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

6 oktober 2011 09:03

Det är ditt liv och det är dina hästar och det är din familj som ska trivas med det ni har.

Vi läsare ska enbart andas in och inte alls säga vad du ska göra och inte göra *gapskratt*

Njut av dina hästar på ditt sätt och låt hästarna kanske få njuta av er länge eller med en ny ägare eller ägarinna som älskar dom av sitt allt.

Så det så! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

6 oktober 2011 09:11

Sv: Vilken tur du hade som inte låg bakom lastbilen....

Vi har nog lika många ponnyer nu, eller?

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

6 oktober 2011 11:13

Du har verkligen hittat fina ponnyer. :)
Och du verkar ha ett bra tänk vad det gäller nu.

Vem är Frida ?
Har inte riktigt förstått vem hon är ännu. ;P haha

Hoppas allt går som planerat nu. :)
Och det ska bli så kul o få följa er

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Erika

Erika

6 oktober 2011 13:04

SV:
Okej, har spana in hennes blogg nu. :D
Jätte fin blogg.

Ja, jag hade gett upp hoppet och så nu får jag veta massor. :D
Även uppfödaren har hört av sig, äntligen!!
Så nu vet jag i alla fall vilken månad Raski är född i. ;)
Datum har jag inte fått.. de väl tveksamt att hon tänker ta reda på.
Men hon är född i juni 2008 i alla fall.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Kini

Kini

6 oktober 2011 13:10

Jisses vad många fina ponnyer du har nu... Jätte roligt... :)

http://www.karitzakum.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

6 oktober 2011 17:07

Men skoja!!! Hur läcker är inte Sullivan då! :D
Bodde du inte så attans långt bort hade jag kunnat tänka mig att skicka upp dambesök! :)

http://goldcot.blogg.se

 
Angelica

Angelica

6 oktober 2011 20:35

Jaaa! Skicka hit honom! Kan inte garantera att du får tillbaka honom ;D :D

http://goldcot.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards