Stallrosen

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Kerstin - 30 oktober 2011 20:36

Han har jobbat på stallet hela dagen. Blir ju kalas bra! Jag är ju en sådan som kan hitta snabba lösningar, medans sambon gör allt rätt på en gång. Är ju egentligen bättre så...  

Lite grått, små regningt blandat med lite sol mitt över dagen. Har röjjt halva sadelkammaren, fixat med tråd och stolp i vinter hagen. Så startade jag traktorn och skrapade bort leran från 1:a delen av hagen där utestallet ska stå när det blir klart, blev bättre än jag trodde. 

Tja, har ju hunnit med en hel del idag med. Vardagen tar ju tid också, barn, hundar, mat mm...

Imorgon bär det av till ridhuset, ska kolla på en träning och så tror jag Zabina får följa med, kanske Frida kan rida lite, hon ska hoppa henne på tisdag så det vore ju bra om hon kunde trimma lite i morgon... Ska kolla med henne.

Efter flera månader så kom vi äntligen överrens om hur Pepzi skulle "begravas". Så idag promenerade vi upp i skogen och strödde ut honom där. Det var ju i skogen han trivdes så det kändes helt rätt.   

Hoppas ni har haft en bra helg.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards