Stallrosen

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Kerstin - 24 oktober 2011 21:30

Solen sken och värmde gott. Så det blev en riktig utedag. Det var hundpromenader i skogen. Träffade på en jägare som berömde mina hundar för att de var så lydiga och att jag hade så fina hästar hemma i hagen.

Sonen hjälpte mig med hästarna eftersom han fick en bonusdag hemma efter att ha varit feberfri senare delen av söndagen. Vilken start på dagen!

Sedan kom dottern hem och Zabina sadlades och vi begav oss ut i skogen. Dottern klarar även av att sköta Zabina både före och efter ridtur, med bara någon liten nysning!!   Beror säkert på att hon är klippt och inte "dammar" så mycket, eller så är det för att de fortfarande går ute. Vilket fall som helst så uppskattas det.

 

Fina, som vanligt!  

Son och dotter hade sett vinter ridstövlarsom de ville ha. Jag frågade MASSOR med gånger om sonen verkligen ville ha vinter ridstövlar?! Jodå, det ville han. Så jag köpte varsitt par stövlar. Bägge barnen blev jätte glada och nöjda, men så säger sambon frågande till sonen.. Ska du ha ridstövlar? "Vadå, säger sonen, är det här ridstövlar?!" Suck... Men han ville i alla fall fortfarnade ha dem, de var sköna sa han och med täckbyxorna över så syns det ju inte om han vill ha dem på skolan, som han hade tänkt. Annars kan han ju ha dem hemma och när han rider.

 

Zabina kollar in dotterns stövlar innan hon traskar vidare...

Så här glad är man när man rider världens bästa lilla ponny.

Efter middagen så var det dax för nästa lilla ponny...

Då hade mörkret kommit..

Vi kunde konstatera att de rosa reflexerna reflekterade något sämre än de gula. Prins traskade lugnt på efter vår mörka väg, vilken klippa! 

Avborstning av alla pållar idag och Walle fick lite pälsglans i man och svans, mycket hår... Prövade lite sadlar på honom, men bara den bomlösa som låg bra... Suck.. Blir dyrt det här.. Dock är Walle lite i "2 delar" just nu, så någon direkt ridning av honom blir det nog inte. Vi ska sitta lite på honom och sedan får han följa med ut på skogspromenader. Så hoppas jag han växer ihop under vintern.

Sullivan bara växeroch växer, snart har han tagit över hela mitt hjärta.   H an är ett charmtroll utan dess like. Nu har han kommit på att jag inte tänker slita av honom öronen utan att det är supermysigt när jag kliar honom bakom och runt dem och under ganaschen ska vi inte ens prata om.. Åhhh så mysigt och under halsen, för att inte tala om bringan.. ha ha!!

 

Mitt lilla troll!

Lyft hovar och knackat lite extra på dem, snart dax för hovis. Alla sköter sig perekt. Är väldigt nöjd med mitt ponny gäng. Secret hänger på där, även om hon är "något" större.   Hennes mugg går upp och ner, vissa dagar bättre andra mycket sämre. Idag bättre som tur va.

En bra dag är slut och jag med den kan jag lova!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 24 oktober 2011 08:27

Om du har vuxit upp med hemlagad mat, cyklat till skolan utan hjälm, spolat upp kassettband med blyertspenna, åkt bil i baksätet utan säkerhetsbälte, tittat på TV utan fjärrkontroll, tagit för givet att butiker är stängda på söndagar, mobiltelefoner, bankkort och Facebook var inte uppfunnet, du lekte ute hela dagen, ibland med kniv och yxa, klättrat i träd, ibland i farlig terräng, utan tillsyn av vuxna. Du kan då placera detta på din egen logg, för du har överlevt det som idag kallas för EXTREMSPORT!

Hi hi visst är den bra!! Så sant, så sant!

Annars har det väl inte hunnit hända så mycket sedan igår kväll. Har en full rulle dag så vi hörs väl ikväll, om jag orkar. Känner mig fruktansvärt trött i kropp och själ. Men nästa vecka är det höstlov och då ska banne mig jag också ta höstlov, sova ut och ha det mysigt med ungarna!

Skriver

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards