Stallrosen

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Kerstin - 9 oktober 2011 23:33

Lösdrift.... Jag gillar idén, så sköt för hästarna att kunna röra sig hela tiden, få frisk luft och alla andra positiva saker. Men i nästa sekund så får jag ångest, hu så kallt för dem, blött och tänk att inte få stå inne och mysa... Nu har jag ju damerna ute på natten fortfarnade och ikväll slog ångesten till. Blåst, nära på storm, ruggigt och lite regn... Stackarna, klart de ska få komma in. Ropade på dem i den becksvarta hagen, inga hästar... Gick ner mot trädungen och då kom de i sakta mak mot mig, nöjda över att få lite mys och gott hö att mumsa på. De var varma och mysiga under täcket, ingen av dem följde med till grinden när jag gick. Hade det varit New Dawn så hade hon haft ren och skär panik över mörkret, regnet och framförallt, blåsten! Så det var faktiskt med gott samvete jag lämnade kvar dem, 2 st nöjda och belåtna damer som mumsad från samma hö hög. Så jag kanske kommer att klara av att ha killarna ute i vinter. De ska ju få ett riktigt bra vindskydd, eller om jag ska säga ett stall som jag kan flytta undan väggen mellan boxarna så det blir en enda stor yta att ligga och mysa på. En dörr i varje ände så de kan komma  undan om det skulle bli bråk och om ångesten slår till eller det verkligen blir smällkallt så är det bara att stänga igen så har jag ett isolerat stall. Där har jag tänkt till lite!   Tror att det är bra för unghästarna att få tillbringa så mycket tid som möjligt ute så blir de fina och harmoniska att hantera för barnen också.

Sista natten den här helgen, har varit en bra  helg trots mycket jobb. Den har rullat på. Lite mindre sovtid, men konstigt nog känner jag mig väldigt pigg. Ska bli skönt att lägga sig i sängen i morgon, så är det ju alltid när man går av tycker jag.

Dottern hemma med halsont och lite förkylning, får se hur sonen är när jag kommer hem, i kväll var han ok, men sådant kan ju ploppa upp under natten.

Nu ska jag ta en fika med mina kollegor.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards