Stallrosen

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Kerstin - 1 oktober 2011 21:55

... Men säger det igen. Jag är omgiven av otroligt bra människor!   Snälla, trevliga, hjälpsamma, love you all!!!   

Ringde just till en helt främmande människa och frågade om stallplats för några timmar, inga problem! Pga av min kompis, kompis... Visst är det fantastiskt. Har massor med sådana exempel, inte bara när det gäller häst. Som till veckan, ska upp till Umeå en kort sväng, jag vet att jag bara behöver lyfta luren så har jag en säng. Är det inte toppen med sådana vänner!


"Welcome CJ"

  

Även kallad Walle.

Född: 2008    Okänd härstammning, men ska vara halvblod/welsh.

Japp, ännu en ungponny, hur tänker jag egentligen?! Kan man ju fråga sig, men trots lite impuls i detta köp, så finns där en plan. Barnen kommer ha en fin c-ponny (maxad) när de är redo för honom, med tanke på att jag red c-ponny tills jag var 16-17 år (modell 135 cm) så borde denna räcka fram till 18-års gränsen för mina barn. Om barnen inte är intresserad så kommer han inte var några som helst problem att sälja, en så snygg och trevlig kille. För den slanten så har jag en bra startkassa till en fin pålle åt mig. Finns redan nu de som är intresserad av honom och vill jag ska höra av mig när han blivit lite mer utbildad. Men först och främst ska han bli en bra ponny åt mina barn. Om det menas att han ska tävla med goda resultat eller bli en ponny de galopperar barbacka med grimma på i skogen får tiden och deras intresse utvisa.

Han och Curre ska i alla fall gå kvalitéts till hösten. Det är det 1:a målet. Blir väl några små tävlingar under våren/hösten beroende på hur utvecklingen går. Dotterns idol Frida är ju vår 1:e ryttare på honom och Curre. I den mån hon har tid och ork att förbarma sig över dem. Sedan har jag andra som ska ratta runt honom i början tills vi ser att han är klar för barnen att hoppa upp på utan större problem. Unghäst är de ju ett tag, men med en sådan cool kille som Prins som sällskap på uteritterna så kommer det att gå kalas bra med både honom och Curre. Curre ska få på sig sele om en vecka!! Spännande!! Tror han ska kunna ha Prins sele, ialla fall nu i början, innan vagen ska på. Skulle fått med en sele till Walle också, men det blev tydligen ändrade planer där, synd...

Det kommer lite fler överraskningar, men sedan är det slut med dem på ett tag.    Och ja, jag har en plan....   

Nu har jag planer på att jobba lite.

Skriver

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards