Stallrosen

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Inte så lätt alla gånger...

Av Kerstin - 15 maj 2012 15:13

Tog vårt första "riktiga" dressyrpass idag, guldgossen och jag... Intressant... Red nere i hagen, hade mina misstankar att han skulle vara lite stressad dels över att jobba och dels över att Zabina gick i hagen på andra sidan vägen. Mycket riktigt, åhhh, så ensam han var och åhh så det var synd om honom, skrek på Zabina och hon svarade så hjärtligt (billig ponny idag). Men å andra sidan så lär ju samma situation uppstå på en ev tävling så vi jobbade på. Först med att hitta vägen... Bara för att det inte finns staket/väggar så tyckte tydligen Zero att man kunde gå omkring hur som helst. Nu har jag mina riktpunkter i hagen, en sten, en grästuva mm så jag VET vart 4-kants spåret går. Efter att till slut enas om både gångart (skritt) och väg så kunde vi börja med lite igångsättningar till trav... Om han nu kunde trava... Den följande halvtimmen ägnade vi åt passage, piaff, piaff med jätte mkt tramp bak, spring på tvären och någon form av skuttande... Men så till slut så hittade vi vägen, formen och efter 3 underbara igångsättningar till en sagolik trav så kunde vi avsluta passet med massor av beröm. Den traven han bjöd på idag, har jag inte varken sett eller känt förr, hejja Zero!! Ska försöka hinna med ett pass i morgon också, jag brukar ju få bra betalt dag 2, för det jag tar igenom dag 1. Ska bli spännande!!

Zero var väldigt fin i blått och guld idag, passande för en Guldgosse!   Se om han går bra i morgon så kanske ungarna kan fota lite. Alltid kul att se om det går framåt eller bakåt på vår resa genom livet.


Ha det så bra!

Kerstin

 
 
Ingen bild

AnnaL

15 maj 2012 16:28

wow härligt att du hittade traven där på slutet!!! :) Vill se bilder imorrn :) :) :)

Kram!

Kerstin

15 maj 2012 17:17

Ha ha!! Är nog inte så mkt att se egentligen, förutom hur fin vår Guldpojke är!! ;)

 
Erika

Erika

15 maj 2012 20:15

vill oxå se bilder ;)
(ska jag säga som typ aldrig har några riktiga ridbilder) men ska faktiskt försöka fixa. :)

Ska bara rida igång Raski lite mera.
Så vi kan börja trava lite o så.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marie

marie

15 maj 2012 21:30

tålamod är en dygd :) ska bli spännande att se finingen riden!!

http://flaret.blogg.se

 
Emma

Emma

16 maj 2012 00:19

Åh, hoppas på bilder jag också! Han är en riktig liten läckerbit! ;D

http://www.stallpäärni.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards