Stallrosen

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Kerstin - 27 november 2012 08:49

.. Hur vissa personer/situationer bara suger ur energin från en, medan andra behöver man bara tänka på för att få en hel massa energi ifrån. Jag vet att man inte ska tillåta sig låta dem suga ur energin, men det är ju inte det lättaste att stå emot alla gånger, men ju mer energi man har själv och får ju mer orkar man stå emot dessa tjuvar. Man blir som en magnet, energin kan inte försvinna, den vill inte försvinna, eftersom den har det så bra hos sin värd. Att ha en positiv livssyn hjälper naturligtvis till en hel del, men utan alla dessa energikällor så går man bet tillslut. Gulliga Erika har vid ett flertal gånger sagt att jag är så starkt som alltid reser mig upp, men det är ju just på grund av henne och alla er andra underbara vänner här på bloggen och i det verkliga livet. Hästarna, barnen, hundarna och nya härliga bekantskaper. Jobbet och alla underbara människor jag träffar där. Så när ni känner att någon/något suger ur er energin, koppla bort det, tänk på den där underbara dagen när hästen var helt fantastisk, eller när du och bästa vännen skrattade så ni nästan kissade på er, eller när du fick det där telefonsamtalet som du aldrig ville skulle ta slut. Jag lovar att du kommer börja le och energin återvänder, den vill ju vara hos den som föder den och ger den liv, putta inte bort den. Pröva, jag lovar att det fungerar! Ett samtal ifrån rätt person kan till och med göra så att migränen lättar. Bästa medicinen. Så nu har jag flummat färdigt...   


Haft en dålig sovnatt, vaknade titt som tätt, antar att det var för att jag drack kaffe hos mamma och pappa i går kväll. Förr tog jag ju alltid en kopp vid 21-tiden, men nu sedan jag gick över till grönt te så sover jag mycket bättre, men igår blev det som sagt kaffe på kvällen... Så i morse vaknade med migrän, men trots det med ett leende på läpparna. För i natt fick jag ett sådant där telefonsamtal som lättar alla moln och tankar en full med energi. Inte ens vädret kan få mig ur balans idag!


Nu ska jag väl sätta fart, hundar ska ut, kylskåpet skriker av hunger, helt tomt, kanske bäst att fylla på lite. Och så en massa annat vardags pyssel som ska göras. Kanske man skulle riva lite tapeter..... 

Tjingeling!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards