Stallrosen

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Kerstin - 2 november 2012 23:17

Offrade en bra betald natt för min hälsa... Och inte bara känner jag mig piggare utan jag har fått massor med saker gjorda. Inga ansträngande saker, det finns det inte ork till, men vad jag rensat i hyllor och skåp, papper och kläder. Nu kommerjag in i klädkammaren uppe, jag har slängt 3 fulla påsar med papper som jag rensat ur pärmar och hyllor, 3 påsar med skräp, 4 stora påsar med böcker som jag ska ge bort, men det finns mer kvar som jag inte hunnit kolla igenom än. Helt sjukt vad saker man spar. Hittade även en affisch på zonterapi på fötterna och kunde bara konstatera att det är ju inte undra på att jag har migrän!! Har förhårdnader och liktorn (tror jag det heter) på alla ställen på foten som går till huvudet!!   Hittade andra spännande saker i min lilla låda också, från min lite mer intensiva "andliga period" i livet. Bland annat hittade jag ett halsband med en "helande" sten på, hängde på mig den och bara en kort stund senare så rinner snoret och det kryper i hela kroppen... Tro vad ni vill...   Nu ska jag fortsätta och städa upp efter allt röjande innan jag kryper till sängs.


Men först måste jag ju berätta om Walle pojken!! Han var så lerig om benen idag så det var ett måste att svampa av honom. Det har jag ju inte gjort förut, så det var höga ben, bakbenen under magen och en spark rakt ut. Hämtade klickern och 2 klick senare så stor han helt lugnt med alla 4 benen stadigt på golvet! Helt fantastiskt!! När jag tog in dem så tänkte jag pröva samma sak som här om dagen, men såg att det inte va läge. Så jag öppnade grinden, stannade hästarna och sa sedan åt Walle att gå hem, han gick en bit, men tänkte sedan svänga ut mot gården, då upprepade jag ordet "hem" och han stannade upp och gick in i stallet! Min fina kille!!


Men nu är det natt natt!!

Kerstin


Av Kerstin - 2 november 2012 10:12

Prins får stanna hos oss.... Det var lite småsaker som satte käppar i hjulet och då är det väl meningen att det ska vara så då.. Får hoppas Curre blir såld istället. Eller att jag vinner 23 miljoner..... Såg ett fint stall som var till salu nere i Flyinge.. "Bara" 7 miljoner, men då måste man bygga boningshuset själv, så jag tror 23 miljoner skulle räcka bra... 


Annars så har förkylningen tagit om, lagom till jobbhelgen, tjohoo!!   Funderar på om jag ska sjukskriva mig i natt och gå ut i helgen, eller så piggar jag helt enkelt på mig under dagen... Men då kan jag ju å andra sidan bli helt däckad under helgen... Eller så biter jag ihop och däckar på måndag istället, då är jag ju ändå ledig från avlönade jobb... Men då har jag ju en hel massa att ta rätt på här hemma... Illa när man försöker planera sin sjuktid...   


Måste bara berätta om mina härliga killar. Dels har vi Curre, som då stått på box i snart 3 veckor. Jag glömde skjuta igen hans boxdörr och stall dörren står ju alltid öppen hos mig. Så ser jag i ögonvrån hur han tittar ut från boxen och tänker ta ett steg ut i gången, jag vänder mig om höjer handen och säger "backa", han backar in, jag säger "stanna" och går iväg... Gissa vad?! Han stannar!! Är han inte för underbar!! Så skulle jag ta in hästarna här om kvällen och i vanliga fall så tar jag alltid Hero först sedan Sullivan och Walle (om det är de som är ute, Prins går ju alltid in själv, vare sig jag vill eller inte). Men den här kvällen hade jag öppnat grinden helt tog Hero och gick, sa åt de andra att stanna och när jag kom ut igen så stod 2 killar vid den öppna grinden och väntade snällt! Och eftersom jag inte kan ge mig då så tog jag Sullivan och sa till Walle att stanna, gissa vad?! Det funkade!! Ha ha!! Är övertygad om att det inte skulle funka varje gång, men helt klart något att jobba vidare på!

 

November 2011, Walle och Sullivan.

Måste nog fota lite mer känner jag.... Har väldigt dåligt med nya bilder..


Nej nu ska jag sätta fart och se vad jag orkar, om det blir jobb eller inte...


Ha en toppen dag alla snälla!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards