Stallrosen

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Kerstin - 8 november 2012 23:44

Vid 2 tillfällen har jag nu drömt om 2 små krokodil/alligator ungar... De har befunnit sig på trappor, alltid i mitten av dem.. Första drömmen så kröp de omkring på mitten trappsteget på vår ute bro. De fräste åt mig och jag ropade på ungarna att de skulle ta rätt på dem.

Vid det 2:a tillfället så kröp de omkring mitt i trappan ner, inne alltså. Även här precis på mitten trappsteget. Jag ropade på ungarna och dottern kom för att ta upp dem. 

Så vad ska nu detta betyda.. Tja så enkelt som att de ska hindra mig från att gå ner i träsket var det ju inte, fast ändå lite åt det hållet kanske om jag spinner vidare på det.. Nåja häng med här nu i mitt svammel.

Djur generellt, handlar om sex, omtanke, barn, att vårda och ta hand om. Med sex så menas vård, kärlek.. Och det lät ju bra, men så läste jag ju vidare.. Visste jag inte skulle ha gjort det...   Då kräldjur (antar att man kan kalla krokodiler det.. Eller??) står för hjärnskador/drogmissbruk!? Vaaaa??!! Jag som aldrig ens prövat en drog, eller jo alkohol är väl en drog, men den har jag ju inga problem med. Så då återstår det ju att jag har en hjärnskada, vilket inte är helt omöjligt med alla mina migränanfall....    Så nu kanske ni ser kopplingen, krokodiler, träsk, droger...   

Måste läsa vidare om detta, innebörden i att de står mitt i trappan betyder ju säkert också något och att jag är på väg ner... Intressant, eller har jag helt plötsligt för mycket frihet?! Tja den som hänger med får se.

Annars har dagen rullat på som vanligt. Sov ovanligt länge, klockan var nästan 3 innan jag klev upp. Hundarna fick komma ut och kissa, hästarna fick vatten, jag fick "frukost" och sedan tog vi oss en lång promenad innan jag gjorde klart stallet. Fixade lite middag när jag kom in och fick sedan energi till att reda ut lite tovor på Dexter, samt pröva min nya dammsugare! Tjohoo, nästan kul att städa nu ju!! Och vilken tur att jag slapp önska mig en sådan av tomten! Nu kan jag ju önska mig en skottkärra ist, mycket roligare!!   Tja, ni ser... Hjärnskadan ligger när till hands...   

Kram på er!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards