Stallrosen

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

3 saker...

Av Kerstin - 14 maj 2012 22:47

.. Som hänt under dagen och som gör att man kan somna lite extra nöjd. Timmie skriv om det i sin blogg och en dag som denna, när man är trött och allt känns lite extra jobbigt så är det verkligen läge att plocka fram dem..

1. Walle lyfte alla 4 benen självmant idag och jag fick till och med stretcha v.bak lite.

2. Super snälla Anna Karström, hästmassör mm, ska komma bums och kolla igenom Zero.

3. Har världens gulligaste barn!  


Kram på er!!

Kerstin

 
 
Ingen bild

Jennifer

15 maj 2012 10:12

Har funderat lite på det här med walles bakben, han rör sig ju klockrent men kanske skulle kolla så att det inte är något som stör honom när man ska lyfta, när du ändå har den där tjejen där som ska kolla på zero! :)

Kerstin

15 maj 2012 11:34

Tanken har slagit mig, men han är så pass överbyggd bak och har ju faktiskt varit det hela tiden mer eller mindre, så jag tror/hoppas att det bara är att han växer. Sedan tvivlar jag ju att hon får "göra" något med honom, men jag har nämnt det så vi får se vad hon tycker. :) Har ju lugnande hemma så...

 
Anna

Anna

15 maj 2012 12:08

Låter sunt att även om man haft en jobbig dag försöka plocka fram något bra från dagen:) SKÖT OM DIG!!! KRAM

Svar:Då är vi 2 som hoppas!!! Idag har vi allafall sol även om det blåser rejält ute...men bättre än regn och snö i allafall;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

15 maj 2012 13:17

Ja det är väldigt viktigt att fokusera på det som är bra i tillvaron. Det är så lätt att det negativa tar överhanden, speciellt om man har en jobbig dag eller en jobbig period i livet. Men ibland är det lättare sagt än gjort att vara positiv.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

15 maj 2012 14:09

Inte lätt o fokusera på de som är bra i alla lägen, men de är bra o göra sån lista ibland. :)

härligt att du har så härliga barn :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

15 maj 2012 14:33

Nu vet jag ju inte hur han är idag eller har varit på sista tiden, men när veterinären skulle kolla hans sår efter att han skadade sig i transporten när jag tog hem honom så fick hon ge honom 3 sprutor lugnande och ändå inte ta på honom... Men det var ju innan jag började jobba med honom så vi kan ju hoppas isåfall att både all min tid som jag la ner och all tid som du lagt ner på honom gör att han är mycket tryggare idag! <3

Kerstin

15 maj 2012 15:13

Då var han ju ny och ohanterad när den händelsen inträffade, så det kan jag förstå. Idag är han ju trygg i stallet, samt som du skrev, så har ju både du och jag lagt ner tid på honom, så FÖRHOPPNINGSVIS så tar det lugnande, men man vet ju aldrig... :/ Men är värt att pröva iaf, annars är Anna en sådan person så att hästarna gärna kryper ner i knät på henne, så vem vet. :)

 
Ingen bild

Jennifer

15 maj 2012 19:53

Åh är så spänd på resultatet! Hittade hon något på Zero och kollade ni Walle och isåfall hur gick det? =)

Kerstin

15 maj 2012 20:27

Du får vänta tills nästa vecka på ev resultat. :) Vi var båda fullbokade. Men jag återkommer. :)

 
sara

sara

16 maj 2012 09:41

Härliga härliga saker att somna nöjt till :) KRam

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards