Stallrosen

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Kerstin - 6 november 2012 22:21

Vaknade till en vacker höst dag, Blev som vanligt skogen och hundar först. Fotade lite, har ju fått lite hjälp med att komma på hur kameran fungerar och att fota har ju alltid varit kul tycker jag, men nu är det ju intressant också! Att få experimentera och kolla vad som blir bäst. Tack och lov för den digitala tekniken!!

   


      


 


Vet att den blev lite oskarp, men tycker samtidigt att den fick ngt spännande i sig..


Walle skulle rastas av i dag på lina, eftersom han ska ridas i morgon. Det är eg inga problem att varken longera eller lina honom, men vi har alltid en liten dust om vem som "bestämmer". Walle tycker han får gå till sina kompisar och drar iväg ibland och kan bli lite putt när jag tycker han ska gå kvar på volten. Men idag åkte klicker och en massa godis med. Har bara en sak att säga... Fy fasen vilken underbara ponny!! Han var med direkt. Försökte inte ens dra hemåt. Hade lite funderingar vad jag ville och hur han skulle gå, men hittade snart en form som passar honom för dagen.

   

Så från det här så kom han till....

   

Till det här....

Helt ok för honom och det stadium han är idag. Han hittade ju formen själv så det ska bli intressant att se vad vi kan klicka fram i framtiden.


Under eftermiddagen så kom en trötthets attack mot mig och barnen och jag for till shoppingcentrumet och åt middagen där. Passade på att köpa hundmat, spån och lite annat i matväg när vi ändå var där. Tröttare än när vi for så tog vi oss hem iaf, hästarna och läxor avklarades och ett glas rött blev det för mig i tv soffan.


Eg mår jag rätt bra, men är ruskigt trött och med tröttheten kommer uppgivenheten, tankarna.. Vad ska jag med så fina hästar/ponnyer till när jag inte hinner det jag vill med dem, ska man aldrig hinna ikapp, varför osv... Som sagt, jag mår eg rätt bra, men är trött.. Har dragit ner på kaffet vilket säkert gör sitt till. 2 koppar på morgonen, inget mer under dagen, bara grönt te... Gäsp.. Men nu är det sängen som gäller, ser knappt vad jag skriver.


Natt natt alla snälla!

Kerstin



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards