Stallrosen

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Kerstin - 23 december 2012 08:04

Jobb står på schemat, sedan ska vi ila till tomten och träffa några av våra goa och glada grannar efter vägen. Hem igen och in med skinkan i ugnen, dammsuga och svabba av golven innan jag till slut får slå ner rumpan i soffan med en skinkmacka och en julöl... En av de få gånger jag dricker öl nu för tiden. 

Lovade min höbonde att han för en gång skull inte skulle behöva köra hö på julafton till mig... Gissa vad?!   Precis, jag tror varken han eller jag egentligen trodde på det!! Ha ha!! Ska försöka hinna idag, men det ser mörkt ut..

Kanske om jag stänger ner datorn typ NU och ilar iväg, men jag har ju inte ens fått i mig kaffet så det blir inte heller bra. Ja ja, det blir som det blir... Har ju hela natten på mig att stöka hemma... Vem behöver sova liksom..    

Är lite ledsen att jag inte ens hunnit fota årets julbild ännu! Får se vad vi hinner på julaftons morgonen. Men nästa vecka är jag iaf så gott som helt ledig, till och med sagt ifrån mig Hööks!!     Nej jag är inte snurrig, ska faktiskt få besök så det kändes ganska ofint att jobba då. Ha ha!! Lite hyfs har jag allt. Så Hero och de andra pållarna får allt vila några dagar extra, men sedan ska jag ta tag i allt, måste ju om det ska bli någon ordning på allt. Men på juldagen så lovar jag att fota snygga Hero lite, så får jag se om ni tycker han ändrat sig i kroppen eller om det bara är jag som tycker det. Skulle behöva ett varmt stall så jag kunde tvätta av man och framför allt svansen på honom, lort grisen.. Men, men, får väl göra som jag gjorde med Sydney, ha ha. Då tog jag ju den stora fläkten som "hårfön", vet inte om ni kommer ihåg den bilden!! Ha ha!! Nu är inte Hero lika trygg som Sydney och fläkten har av någon konstig anledning lagt av (tror det hände när den damp i golvet den 30:de gången eller så...). 


Nej gott folk, ha en toppen dag idag!

Och ta det lugnt, julen kommer ändå!   

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards