Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Sömn eller tidsbrist...

Av Kerstin - 21 december 2011 23:11

Varit vaken sedan 7.40 i går, dvs tisdag. Minus en timme när jag slumrade i morse. Barnen skulle åka taxi hem från skolan, jag hade dubbelcheckat det och allt var ok. Så jag kom hem från natt jobbet, skjutsade ungarna till skolan och hem fixade lite innan jag stöp i sängen... Gissa om jag blev mindre glad när dotterns fröken ringer och meddelar att den kära    rektorn dragit in taxin hem.... Så det var bara att kliva upp och hämta dem! Sedan var det ju liksom bara att fortsätta dagen. Hästarna, stall och hundar fick sitt innan vi for till shopping centrumet och åt julbord samt att jag köpte de sista julklapparna till barnen. Släppte av dem hos mormor först, så klart..

Upp till Arken där barnen köpte kalk till Sköldiz, samt saltsten till kanin och marsvinen. Det fick de göra för sina egna pengar. Kom på att de faktiskt aldrig behöver betala något, men från och med nu ska de få köpa sådana här små saker, är ju inte för mycket begärt. Nytt schabrak till Secret och Sullivan inhandlades och ett innetäcke till Zabina, hon ska ju klippas igen och det blir säkert kallt då. På rea naturligtvis...  

Trots nästan 2 dygn utan sömn så har jag liksom inte hunnit med så mycket ändå.. Fattar inte...

Trevlig kväll önskar

Kerstin

 
 
Erika

Erika

22 december 2011 06:13

jobbigt när man inte får sova ordentligt, kroppen orkar ju inte de för länge :/
sömn är så viktigt.

Hoppas du snart får sova ordentligt.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

22 december 2011 07:41

Jättebra att barnen får vara med och betala. Mina har också fått börja med det.
Varför drog hon in taxin? Kommer du få hämta i fortsättningen eller var det bara denna dagen?

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Marie

Marie

22 december 2011 09:46

Vi hade BoT på honom som du talat så varmt om :)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
malin

malin

22 december 2011 11:24

sv: Vilken tur du har och kan ha dom barfota! Mina är väldigt ömfotade tyvärr så en av dom gick nästan omkull bara för att hon trampa på en sten och hela bakdelen bara ramla ner under henne, men hon kastade sig upp innan hon ramlat helt med mig på. Som tur va och ingen olycka skedde!

http://www.malinjacobsson.blogg.se

 
Anna

Anna

22 december 2011 20:36

Jobbigt när det inte funkar med skoltaxin:( Hoppas att det löser sig framöver!!!

Inte lätt att hinna med eller orka med när man knappt sovit på så länge!! Vet hur otroligt trött man kan bli. Hoppas att du får sova gott inatt:D

Svar:Det börjar kännas lite halvjobbigt nu:S Just nu är det väldigt lite kvar...som tur är!!! Blir intressant att se hur det blir till sommaren;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla- Vinn ett presentkort värt 300kr på My One

Camilla- Vinn ett presentkort värt 300kr på My One

22 december 2011 21:19

Men dessa förbannade taxis... Kan du inte ringa uppdrag granskning? ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Nina

Nina

23 december 2011 07:56

Jag ser att det här inläggrt är skrivet efter kl elva på kvällen, efter nästan två dygn utan sömn........jag underar var vår kära Kerstin har sin sömn på prioriteringslistan? Längst ner tror jag ;)

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards