Stallrosen

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Kerstin - 10 december 2011 15:42

Då det var sådant otroligt dåligt väder igår och alla täcken var förbrukade och blöta så hade jag ingen lust att låta småkillarna gå ute på natten. Utestallet har så man kan stänga och göra 2 boxar, men ytterdörrarna är inte på plats än och som sagt så var båda uppsättningarna av deras täcken blöta. Så jag ringde en av grannarna som har betydligt större stall än vad jag har och visst var mina killar välkomna!! Så vi klädde på oss reflexer och halkade iväg efter vägen, som var värre än en skridskobana, om nu något kan vara halare än så. Sullivan fick saker på benen för första gången i form av framskydd med reflex och vanliga benreflexer bak. Om det gick bra?! Så klart, det är ju MIN lilla kille... Mörker, regn eller vad det nu kallas som for på tvären och halka hindrade inte mig och mina små. Vi halkade oss fram, vissa bitar med killarna nere i diket för att de inte skulle halka och bryta något ben. Trots detta så följde de mig som små ljus.   Kan inte hylla dessa småkillar nog, de har ett fantastiskt psyke. In i det nya stallet, parkerade dem på gången brevis varandra och tog av reflexer. Nytt ställe, ny hästar och en matte som kryper omkring bland benen och de rör inte en fena. In i boxarna och bägge ställer dig och äter de första de gör!! Ett bra tecken på trygga ponnyer.

Har nyss varit och hämtat hem dem och det gick lika bra det. Annat med Walle i morse när han skulle ut. Han är väldigt beroende av andra hästar. Men det måste vi ju jobba bort, så han fick vänta till sist med att komma ut. Efter ett bra tag så hade jag fått på grimman och vi kunde lugnt ta oss ut, men ett tag hade jag starka funderingar på att lämna honom inne tills jag vaknat nästa gång. Men då kom jag och tänka på vad grisit det skulle ha varit i boxen då och det orkar jag inte ta rätt på så, jag tjurade på istället och vann naturligtvis. Men efter 25 vakna timmar var det naturligtvis fel av mig att ta just den dusten i morse. Skyller på att hjärnan redan stängt av.

Nu ska jag fixa lite med middagen innan jag eventuellt sover en stund till innan nattjobbet kallar igen.

Ha en toppen kväll!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards