Stallrosen

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Kerstin - 4 december 2011 20:02

Idag har det varit full fart, trots att jag jobbat natten. Ställde klockan på 10, men orkade inte riktigt kliva upp förrän 11, ja ja, jag vet, jag är en slöfia..     Men sedan var det stallfix, innan jag kom på att jag var hungrig på "frukost" och smet in och tog en tallrik yoghurt & musli. Sedan kom grannen och hon klev upp på Walle. Han blev lite fundersam först, men sedan så slappnade han av lite mer. Blev även lite miljöträning samtidigt då sambo, eldade, bar omkring på en stege och hängde upp lite julbelysning. Precis rätt miljö att rida in hästar på eller... Prins fick följa med ut som ett moraliskt stöd till Walle och han är ju en klippa. Han stod och betade lite medan vi gck omkrin. BETADE gräs, den 4:e december!!

Sedan passade vi på att ta Curre också när vi ändå hade tid och hjälp. Curre har ju reagerat lite på ryttare och busat iväg eller hoppat till. Han bryr sig inte om att någon sitter på ryggen, tyngd mässigt, utan det är väl mer att han skyggar för ryttaren när den rätar upp sig, även om vi tagit det lugnt. Idag spände han till sig lite med sedan så gick han helt avslappnat!! Så imorgon blir det repetion för dem båda.

   

Coolingen våran!!

När jag sedan släppte ut Walle i hagen, så hittade jag den här trötta damen.

 

Lustiga lilla dam, hon ligger ofta ute. Inne ligger hon nästan bara om det är nyspånat.

   

Stor huvud!!

 

Fick sitta och mysa med henne jätte länge.Till slut blev Walle så avis så han inte kunde låta bli att komma och puffa och buffa på mig. Han ville ju också har mys. Zabina stog stabilt vid maten...

När vi skulle ta in dem för kvällen så hittade vi inte Zabina i hagen... Jag stängde grinden och tänkte gå ner igen med ficklampan och leta, men det behövdes inte, för helt plötsligt så gick hon där brevid oss... Har inte en aning om vart hon kom ifrån... Shettisgenen...

Sedan drog jag av skorna på Secret och friserade henne, tänkte att hon skulle börja se ut som en ridhäst igen..

Däremellan hade vi lyckats spika fast en plåt på stalltaket som lossnat under natten, fikat lussebullar och lite annat som hör dagen till.

Nu slötittning av Indiana Jones. Ögonen börjar bli lite trötta..

Vad har ni gjort då??

Undrar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards