Stallrosen

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Rubrik saknas

Av Kerstin - 29 november 2011 18:53

ÄNTLIGEN, har vi bakat lussekatter!! Fick till värsta bästa degen, men tycker den är lite blek..... Och se, där på sidan så ligger saffranet.... Så jag strädde över lite daffran på den perfekta degen och knådade hej vilt... Synd att säga att de blev gyllen gula, men de fick färg iaf..   Barnens bullar blev finare än mina...

Skulle ju ha jobbat i natt, men efter att ha hoppat på ett ben från lunchtid så blev jag sjukskriven istället... Ska in och få läkarintyg i morgon... Antagligast har det blivit en inflamation i led/muskelfästena... Kan ju gå rakt fram på slätt underlag, men när jag knatat vägen fram med hundarna eller tagit in någon häst så är jag halt... Minsta lilla ojämnhet i backen eller vridmoment i knät så har jag ont i timmar sedan. En lustig sak ang Secret är ju att när jag tog in henne så haltade jag inte och hon for som ett jehu! När jag sedan släppte ut henne efter någon timme så hoppade jag ju mer eller mindre på ett ben och då smög hon fram... Så i forsättningen ska jag gå med krycka när jag hämtar/lämnar henne från hagen...   

När jag tittade ut i hagen i morse så var "vår" räv där inne, små killarna och han busade lite, hi hi så söta. Mindre söt var den när jag kom ut och såg att både Curre och Sullivan tagit av sig grimmorna och nu finns de inte i hagen, kan ge mig den på att räven snott dem!! Den snor ju hundarnas leksaker från hundgården...

Både Sullivan och Walle har varit lite blyga när man ska ta på dem grimmorna och skyggat undan om man gör för hastiga rörelser. Nu kommer de självmant och stoppar in sina huvuden i grimmorna.   Och jag får smeka deras öron  utan att de reagerar. Curre han skulle nog gärna vilja vara en knähäst. Så fort man myser med honom så antingen trycker han in pannan mot magen och bara njuter när man kliar honom eller så lägger han upp huvudet på axeln och blundar. Han är så himla go.

Ska ta mig i kragen i kväll och göra en riktig presentetation av mina hästar hade jag tänkt.

Nu ska jag ut och mysa med min små!

Skriver

Kerstin

 
 
Erika

Erika

29 november 2011 20:46

Va kul att baka. :)
De ska jag göra nu på lördag, och även nästa lördag.
Dock inte hemma utan åka o hjälpa andra.
Först min morbror,s fru.. sen min syster helgen efter. ;)

Men ska väl försöka baka lite hemma med innan jul. :P

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

29 november 2011 21:22

Jag tror inte jag skulle kunna baka lussekatter ens under hot :(
Va kul med en hästpresentation! Kanske skulle vi också göra det.... hmmmm

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

29 november 2011 21:32

Åh vilken lyx du har som har så många myskillar!

Sv: Oj så glad du lät på din kommentar, härligt!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Nina

Nina

30 november 2011 08:02

Skicka hit Curre! Jag ÄLSKAR när hästar är så där keliga, kan inte få nog av det.

Hoppas lussebullarna blev goda i alla fall, även om de inte tillagades enligt gängse recept.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

30 november 2011 09:21

Åh lussekatter de e så himla gott!!
mmmm

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Emma

Emma

30 november 2011 13:26

Åh, lussebak! Det är bara så mysigt när man får börja baka lite lussebullar och annat julstök! :D

http://sundsvallsryttarna.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

30 november 2011 18:23

Bakat Pluras rulltårta och den bästa kladdkakan enligt ICA. Kul att du och barnen bakar men belasta inte ditt knä för mycket. Krya på dig!

En räv i hagen som busar ... det skulle jag vilja se ;.)
Men tar dom av varandra grimmorna och så snor räven dem ... roliga djur *skratt*. Måste grimmor vara på om dom är i hagen frågar hon som inte är hästvan ;)

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

30 november 2011 19:53

De har reflexgrimmorna i hagen nu när det är så mörkt, ifall de skulle komma på fel sida staketet... Fast nu har ju räven snott dem, eller nåt.... ;)
Lät smaskigt, kanske man ska pröva...
Ska få laser i morgon igen...

 
Spanaren

Spanaren

1 december 2011 07:35

Är så glad att du äntligen lyssnar på din kropp :-)

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards