Stallrosen

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Kerstin - 22 november 2011 20:42

Innan incidenten med knät i går så var ju kamerna framme. Naturen är helt underbara att fotografera. Det lustiga med fotografering är att om jag inte har lust att fota så har jag inte heller samma lust att skriva. Det hänger ihop. 2 kreativa saker. Att "bara" fota blir sällan bra, tycker jag. Man måset verkligen vilja och njuta av det för att bilderna ska få liv och känsla.

 

En väg... Min väg.. En väg i en John Bauer skog, eller...  

 

En grankvist med mossa, jag älskar bilden, varför vet jag inte, men den tilltalar mig..

Vissa foton gör sig i svart/vitt, andra i färg..

 

Det var intressant att fota samma motiv i färg och i svart/vitt. Vissa motiv gör sig bäst i färg andra inte..

Jag önskar att jag kunde skriva några kloka ord till bilderna, som tex Spanaren gör, men det verkar inte vara min grej... Jag fotar, skulle verkligen vilja ha en bättre kamera för att kunna exprimentera mera och dessutom kunna jobba lite mer med bilderna i photoshop eller ngt annat bildprogram. Kanske blir det text och bild som hör ihop i framtiden, men inte nu.

 

Troll skogen..


Nog för idag...

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 22 november 2011 12:13

Gör en snabb återkoppling till gårdagen. Knät är bättre, kan gå utan kryckor korta bitar. Väldigt mörbultad idag. Men vad annat kan man räkna med då jag föll handlöst, fanns ju inte en chans att ta emot mig. Hela högersidan är ont.. Har ganska mycket yrsel kvar, kan inte stå/gå för länge. Men å andra sidan så har jag faktiskt inte ätit ett riktigt mål mat sedan middagen i söndags... Blev kvällsfika med lite yoghurt och musli igår och macka till frukost idag...

Lyckades släppa ut Zabina och Secret innan grannen kom i morse. Secret gick med sina myrsteg och fanns där för mig, kunde ju inte gärna ha kryckorna med oxå. Zabina hade bråttom så henne fick jag säga åt en gång, men sedan gick hon fint bredvid mig hon med. Blev lite orolig då jag hörde att skotaren kom ner från skogen, men Secret stannade bara upp och kollade lite innan hon försiktigt smög iväg med mig igen. Hon vet när det gäller liksom..    Sedan fodrade jag lite hö, bytte vatten åt killarna, släppte ut hundarna och hängde gårdagens tvätt innan jag damp ner i soffan igen. Då var jag ordentligt yr. Har masserat in "heat lotion" på knät och BoT skyddet sitter på plats. Ska ta lite "heat lotion" på nacken och höger axel också så är jag nog nästan på banan igen i morgon. Lär ju bli några lugna dagar framöver nu, men det är ju samtidigt viktigt att röra på sig så allt smörjs igång.

Tackade nej till natt jobbet i natt, får se hur jag mår på torsdag, har förvarnat dem. Måste ringa försäkringskassan, annars fölorar jag väl dagens inkomst.. Vet inte hur det är med karnes när man inte har anställning?! Funderar om jag kan ha slagit i huvudet eller så är det nacke eller rygg som yrsel och illamåendet kommer av. Ska ringa och kolla vad de säger på VC. Eftersom jag vet att de inte gör så mycket eller kan göra så mycket mer än jag redan gjort med mig själv så är det liksom ingen idé att åka in.

Till barnens förtret!! Så lär det ju inte bli någon ridning idag heller.. Men kanske i morgon. Grått och trist väder ute, vilket passar bra när soffan är min bästa kompis just nu.   Har gjort upp en eld och sitter med datorn i knä, börjar bli lite dåsig av värmen, skönt. Ska hämta sonen och kanske lyxar vi till det med lite "go fika" på en tisdag som denna.

Är i alla fall glad att jag inte trillade här...

 

Men det var ca 50 meter innan detta gyttje bad som jag stupade.. Ibland har man tur!  

Bilden togs av en helt annan anledning, men kom ju väl till pass nu..

Ha en bra dag!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards