Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Knät mår lite bättre...

Av Kerstin - 22 november 2011 12:13

Gör en snabb återkoppling till gårdagen. Knät är bättre, kan gå utan kryckor korta bitar. Väldigt mörbultad idag. Men vad annat kan man räkna med då jag föll handlöst, fanns ju inte en chans att ta emot mig. Hela högersidan är ont.. Har ganska mycket yrsel kvar, kan inte stå/gå för länge. Men å andra sidan så har jag faktiskt inte ätit ett riktigt mål mat sedan middagen i söndags... Blev kvällsfika med lite yoghurt och musli igår och macka till frukost idag...

Lyckades släppa ut Zabina och Secret innan grannen kom i morse. Secret gick med sina myrsteg och fanns där för mig, kunde ju inte gärna ha kryckorna med oxå. Zabina hade bråttom så henne fick jag säga åt en gång, men sedan gick hon fint bredvid mig hon med. Blev lite orolig då jag hörde att skotaren kom ner från skogen, men Secret stannade bara upp och kollade lite innan hon försiktigt smög iväg med mig igen. Hon vet när det gäller liksom..    Sedan fodrade jag lite hö, bytte vatten åt killarna, släppte ut hundarna och hängde gårdagens tvätt innan jag damp ner i soffan igen. Då var jag ordentligt yr. Har masserat in "heat lotion" på knät och BoT skyddet sitter på plats. Ska ta lite "heat lotion" på nacken och höger axel också så är jag nog nästan på banan igen i morgon. Lär ju bli några lugna dagar framöver nu, men det är ju samtidigt viktigt att röra på sig så allt smörjs igång.

Tackade nej till natt jobbet i natt, får se hur jag mår på torsdag, har förvarnat dem. Måste ringa försäkringskassan, annars fölorar jag väl dagens inkomst.. Vet inte hur det är med karnes när man inte har anställning?! Funderar om jag kan ha slagit i huvudet eller så är det nacke eller rygg som yrsel och illamåendet kommer av. Ska ringa och kolla vad de säger på VC. Eftersom jag vet att de inte gör så mycket eller kan göra så mycket mer än jag redan gjort med mig själv så är det liksom ingen idé att åka in.

Till barnens förtret!! Så lär det ju inte bli någon ridning idag heller.. Men kanske i morgon. Grått och trist väder ute, vilket passar bra när soffan är min bästa kompis just nu.   Har gjort upp en eld och sitter med datorn i knä, börjar bli lite dåsig av värmen, skönt. Ska hämta sonen och kanske lyxar vi till det med lite "go fika" på en tisdag som denna.

Är i alla fall glad att jag inte trillade här...

 

Men det var ca 50 meter innan detta gyttje bad som jag stupade.. Ibland har man tur!  

Bilden togs av en helt annan anledning, men kom ju väl till pass nu..

Ha en bra dag!

Skriver

Kerstin

 
 
carro

carro

22 november 2011 12:46

Skönt att det verkar bli lite bättre iaf.
Sen vi flyttade hit till matfors har jag kört honom 1-2 ggr/v, förut hade vi ju inte tillgång till vagn :)
Och nu när jag är gravid så kör jag bara eftersom maken inte vill att jag rider då.
Medryttaren rider 2 ggr/v, och så ska Emma (tränaren) rida 1 gång i veckan. Resten kör jag :)

http://sartorius.blogg.se

 
Sarah

Sarah

22 november 2011 13:11

Ta hand om dig och ditt knä nu,blir orolig för dig när du skriver om yrseln!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

22 november 2011 13:13

Sv: Hur gjorde ni då? Sålde du hästen eller fick du variera med lite barbacka :)?
Ja det är riktigt svårt om hästen behöver en mindre sadel än vad ryttarens rumpa kräver..

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Erika

Erika

22 november 2011 14:03

SV:
Skönt att knät är lite bättre. :)
Du får ta hand om dig nu.

Kommer få promenera med henne mycket, samt tömköra rakt fram tills sadeln är fixad.
Måste köpa en dressyrgjord, samt ett nytt järn.
Eventuellt en padd.

så när jag fått de ska jag pröva rida i sadeln, o se hur hon reagerar mera. :)
men med padd ligger den faktiskt stadigt o bra.

Men kommer gå promenader i skritt, tömköra i skritt rakt fram och skritta uppsuttet när sadeln är anpassad bra till henne.

Efter era tips så blir de skritt en 1-2 månader då.
Sen får jag väl se hur hon verkar, om vi kan ta lite trav. :)

Hoppas på att hon gått ner lite i vikt tills dess, samt fått bra kondition.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn en trimmer

Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn en trimmer

22 november 2011 14:08

Sv: Tack! Japp, det ska tränas nu :D

http://camillahastskotare.blogg.se

 
marianne

marianne

22 november 2011 14:58

Du får väl ta det lite lugnt nå´n dag till och vila knät, jag tror yrseln kommer från nacken det är inte ovanligt att man blir yr och det låser sej i nacken. Vet hur frustrerande det är att inte kunna göra det man vill, och när man dessutom är en natur som har svårt för att komma till ro.

Sadeln jag köpte var kent&Masters dressyr, jätteskön!

http://hmarremams.blogg.se

 
marianne

marianne

22 november 2011 15:00

Men varför blir min adress felstavad? :(

http://hmarremams.blogg.se

 
marianne

marianne

22 november 2011 15:23

Jag tror dom vet när dom närmar sej gränsen vad vi tolererar,
Brigade t.ex kunde vara ordentligt påfrestande till jag började fundera på att göra mej av med honom, då visade han upp alla sina fina sidor, Ava har varit bråkig och besvärlig som nådde sin kulmen i söndags så jag bara stod och skrek rakt ut, nu är hon värsta ängeln, en riktig gullgumma!

http://marresmams.blogg.se

 
Caroline

Caroline

22 november 2011 20:12

Stackare och åk till sjukhuset istället.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna

Anna

22 november 2011 20:42

Hoppas att knäet mår bättre!!

Svar:Lite häftigt tycker att det syns så pass bra:D Hi hi!! Första gången jag tycker att gult är "ganska" snyggt...och enhetligt;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

22 november 2011 20:56

Sv: Jasså? Men tog det sådan tid att upptäcka den rätta skadan? Hur länge levde hon?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
marie

marie

22 november 2011 21:08

Men stackare !! Här vänder man ryggen till en dag ochså händer det en massa hemska saker !! Det är nog bäst att jag kollar din blogg flera gånger per dag hädanefter .... Krya på dig =)

http://flaret.blogg.se

 
Nina

Nina

23 november 2011 11:28

Vad skönt att ditt knä är bättre! Hoppas nu att det ger med sig med yrseln också.

Fotot är verkligen en ahaupplevelse! Så häftigt när den solbelysta tallen speglar sig i vattnet. Var det en slump eller med vilje det blev så?

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards