Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Foto dax...

Av Kerstin - 22 november 2011 20:42

Innan incidenten med knät i går så var ju kamerna framme. Naturen är helt underbara att fotografera. Det lustiga med fotografering är att om jag inte har lust att fota så har jag inte heller samma lust att skriva. Det hänger ihop. 2 kreativa saker. Att "bara" fota blir sällan bra, tycker jag. Man måset verkligen vilja och njuta av det för att bilderna ska få liv och känsla.

 

En väg... Min väg.. En väg i en John Bauer skog, eller...  

 

En grankvist med mossa, jag älskar bilden, varför vet jag inte, men den tilltalar mig..

Vissa foton gör sig i svart/vitt, andra i färg..

 

Det var intressant att fota samma motiv i färg och i svart/vitt. Vissa motiv gör sig bäst i färg andra inte..

Jag önskar att jag kunde skriva några kloka ord till bilderna, som tex Spanaren gör, men det verkar inte vara min grej... Jag fotar, skulle verkligen vilja ha en bättre kamera för att kunna exprimentera mera och dessutom kunna jobba lite mer med bilderna i photoshop eller ngt annat bildprogram. Kanske blir det text och bild som hör ihop i framtiden, men inte nu.

 

Troll skogen..


Nog för idag...

Skriver

Kerstin

 
 
Jenny

Jenny

22 november 2011 21:18

Mysiga bilder! Men vad trist med skadan, hoppas knäet mår lite bättre nu. Du får ta dig ett snack med hunden, man måste ju vara lite försiktig med oss människor, vi är av ett så klent släkten. Jag har ofta det snacket med Rósa som inte tar så mycket hänsyn...

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

22 november 2011 22:15

Sv: Men gud vad hemskt! Men for du inte till olika veterinärer då??

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Linda

Linda

22 november 2011 22:55

Sv: Hua lät lite som en sorglig historia, var det en islandshäst det med eller?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
marie

marie

22 november 2011 23:19

Underbara ögonblick !!
Sv: Ja, han var Ida´s första storhäst o kommer alltid att ha en STOR plats i våra hjärtan....Ibland vill man ha råd, tid o plats för alla hästar som man stöter på i livet ......

http://flaret.blogg.se

 
Marie

Marie

23 november 2011 08:38

Fina bilder som vanligt :)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

23 november 2011 10:37

Härliga bilder. :)
De är kul o fota när det är bra väder.

Denna årstid är svår tycker jag o få till bra bilder, grått o trist. :/

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

23 november 2011 11:38

Underbara bilder!!
Den översta är bara SÅÅ himla vacker! Skulle passa som en stor vacker tavla.
Den med svampen tycker jag visar att du redan har en bra kamera. Mycket bra skärpa fast det är närbild.
Ljuset i den understa är magnifikt!
Du är jätteduktig på att fota! Vad har du för kamera idag?
Jag har en Nikon D90, vi köpte oss den i mellandagarna förra året. Både Minou och jag är fotointresserade. Tyvärr har jag inte lärt mig något med den ännu.......det här året har ju varit lite speciellt (med pappas sjukdom och bortgång). Men jag ser fram emot att börja exprimentera lite med den när jag får tid. Just nu är den inlämnad, då avtryckarknappen låser sig ibland, tur att det hände innan garantin gick ut :)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Nina

Nina

23 november 2011 13:51

Ja, jag förstår att du vill ha en digital också! Jag skulle ju absolut inte vilja vara utan våran, nu när vi har den. Men jag skulle vilja ha en liten BRA kompaktkamera också. Den jag har är 100 år gammal, visserligen 8 pixlar och kan ta seriebilder, men den har ingen bra zoom alls och färgerna kan skifta väldigt mycket med den. Men jag antar att den får duga ett bra tag till.....

http://stallskogalund.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

23 november 2011 18:11

Din första bild bleva sagolikt vacker!
Tack för att du nämner mig igen *glad*

Det är inte kameran som gör jobbet ... det är betraktaren bakom ;.)
Spelar ingen roll hur bra kameran är om du inte kan se och skapa det motiv du vill se ... eller hur :-)

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

23 november 2011 18:20

Tack!! :)
Nej, men så är det verkligen. Man kan ha hur bra kamera som helst,men känner man inte för motivet så kommer det bara bli en bild.. Men tänk om... ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards