Stallrosen

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Dagar kommer..

Av Kerstin - 18 april 2013 00:58

... dagar går. Idag var en sådan här dag som bara försvann. Sov dåligt, vaknade av mummel och en massa andra saker, som ont i knä, varmt (hade dubbla täcken så det var väl inte så konstigt), osv osv.. Skjutsade barnen, till skolan, hundarna fick en långsam promenad i skogen, skönt att bara gå och filosofera, rensa hjärnan. Stallfix, ångest över en massa saker, blev akut trött, slocknade helt på soffan och vaknade lite mer än 3 timmar senare och insåg att jag måste skynda på för att hinna med att ta in hästar och duscha innan jobbet hägrade. Hade inte ställt någon klocka eftersom jag bara trodde jag skulle slumra till.

I söndags så var jag nära på lika virrig som Marianne, hi hi. Klev ur duschen, klädde mig, gick och fixade med något, gick in i badrummet igen och in i duschen...   Tyckte det kändes "onödigt" att duscha på något konstigt vis, virrig var bara förnamnet. Är inte säker på om jag egentligen återhämtat mig än. 

I helgen ska vi bara slappa och rida. Hoppas på fint väder och mys med barn och djur. Längtar till sommaren och SEMESTER!! Ja, jag ska ju ha semester!! Hur ljuvligt är inte det!?

Marlene kommer tydligen ner igen om några månader, vad är det här?? Först ses vi inte alls och nu kanske 2 ggr på samma år!!   

Hero kan lipa på kommando, jätte skoj tycker både han och jag.. Ska se om jag får in bilden hit..

 

Japp jag lyckades...   


Ha en bra dag!

Kerstin

 
 
Ylva

Ylva

18 april 2013 09:02

Ha ha, kul det där med duschen!
Skönt att höra att det finns fler vimsiga människor än jag..
Minns när jag åkte till jobbet för några år sedan med en stallsko och en gympasko... *fnissar*

http://www.ylvablom.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

18 april 2013 11:19

Men oj Kerstin!! Det där var ju värre än värst, att duscha två gånger efter varandra och inte komma ihåg det...Nej, du har nog inte återhämtat dig!!

Hoppas att du kan få samla lite kraft i helgen, men det brukar ju krävas lite längre tid för att bli "normal" efter några jobbiga år. Skönt i allafall att du ska få ha semester i år! När hade du det senast?

Jag ska också ha semester :-D Min första sedan 1998. Efter det har jag bara haft ledigt när det varit röda dagar och jobbat kortveckor på sommaren. Men det blir ju inte något helt när man bara är ledig max fyra dagar i rad. Jo förresten, jag var ju ledig en vecka i höstas. Men nu ska jag förhoppningsvis ha lååång semester, fyra veckor! Åh vad härligt det ska bli!

http://stallskogalund. blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

18 april 2013 11:21

Sv: Jo, det är något med frysta bär men jag minns inte heller så tills dess unnar jag mig det här. Mums mums!

http://stallskogalund. blogg.se

 
Cicci

Cicci

18 april 2013 23:48

Hahaha härlig bild du fick till måste jag säga :D
På tal om Marianne .... Vart har hennes blogg tagit vägen :O ???
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards