Stallrosen

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Sol idag...

Av Kerstin - 12 maj 2011 06:54

Solen verkar titta fram trots att de lovat sämre väder.. Spelar inte så stor roll eftersom jag ska jobba några timmar idag. Fast för hästarnas skull så kan det väl få vara uppehåll ialla fall, behöver inte vara så varmt, då slipper de mygg mm.

Tittade in på Prins fd ägares sida och kolla här vad gulliga Jossan gjort! Ännu en hyllning till våran kära Prins!!

Igår när jag var ute med hundarna så var vår relativt nyinflyttade granne ute, vi har pratas vid förut, men nu kom vi in på hästar (konstigt va??). Och då visade det sig att hon har ridit och är nu VÄLDIGT ridsugen, men har inte vågat säga något!! Hon blev lite ledsen då jag berättade att vi snart blir en ND fattigare, men jag tröstade henne med att hon kunde ju få rida Sydney ändå. Hon skulle ialla fall komma förbi med sin lilla son så han fick sitta på Prins lite. Så får vi väl börja där. Hon har precis som vi andra dåligt med tid. Hon har bla 4 siberian husky som hon går lååååååååånga promenader med varje dag. Men allt brukar ju gå att lösa om man verkligen vill. Och jag har en liten plan...   Skulle kunna höra ihop med min lilla hemlis....

I morgon blir det hagbygge för hela slanten.. Ska jobba i helgen så det vore skönt om damerna kunde få gå där nere och äta det lilla gröna som börjat spira. Hade velat släppa ner Prins också, men då blir ju Lukas ensam och det känns inte bra...

Nej, nu ska jag sätta fart, stallet ska göras och hundarna vill ha en lite längre tur så de håller sig lite lugnare under dagen.

Skriver

Kerstin

 
 
Marie

Marie

12 maj 2011 08:04

Hemlisar.... spännande!

Jag har mailat Marlene. tack (Det är Nora, så besviken)
Hjälm är väl överskattat? ;) ;)
Tränade dressyr igår jösses vad hon kan den lilla men nu är det en downperiod då hon inte placerat sig, jobbigt att förklara om och om och om igen. Hittade en fin ponny i Timrå hos nån tjej som heter Sandra också som verkade bra. Bara 45000 kr får vara. Ibland önskar jag nämligen att hon slapp lära sig och Quest samtidigt utan rida en som redan kan.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

12 maj 2011 08:58

menva roligt att hon va lite ridsugen :)
och har hundar kan väl bli trevligt

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Marie

Marie

12 maj 2011 09:56

Ja jag vet ju att ni bor där. Vet du vem hon är? Hon var född 97 (ett år äldre än Moa) har en riktigt fin B-ponny fux.

Så synd att det är såååå långt mellan oss :(

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

12 maj 2011 11:44

Tittade in hos din vän Jossan och skrev lite ;.)
Låter som att du andas av tillförsikt och nya utmaningar ;.) Ops ... då kan du nästan åka slädtur i vinter med din nya väns hundar ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

12 maj 2011 20:47

Läste dina lika fina ord som alltid hos Jossan. ♥
Ja, visst måste man se framåt och helst mot ljuset.
Kram!!

 
Camilla

Camilla

12 maj 2011 13:01

Så mycket hemlisar hela tiden..... :P

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Fanny

Fanny

12 maj 2011 19:08

Bloppis på bloggen!
Besök gärna! :)

Kram!

http://dressyrmuppen.bloggplatsen.se

Kerstin

12 maj 2011 20:48

Ha ha, vi har nog så vi kan öppna en ridsport butik själva. Men visst ska jag kolla!

 
Marie

Marie

13 maj 2011 07:23

Hej igen!
Tack för tipset vi ska genast sätta igång i em när skolan är slut. Vi får nog prata igenom vad som krävs och som du säger fokusera på det. Övergångarna galopp till trav är svårast för då vill han skjuta fram huvudet och inte vara med så den ser inte så fin ut i 75% av gångerna.

http://stallbrannebo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards