Stallrosen

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Kerstin - 28 oktober 2012 22:25

Från nya mobilen. Verkar ju funka. Ha ha.Kerstin

Av Kerstin - 28 oktober 2012 10:19

Så var man tillbaka i hemmets stökiga vrå igen då.. Ännu en Stockholmsresa till ända.. Mysigt var det även denna gång. Bara att få komma iväg.. Men nu dröjer det, snart jul och i år är jag ju ensam om att fylla säcken och julbordet så... Nåväl, en ljuvlig fredag i Stockholm och sedan kom barnen och X:et på lördag och vi begav oss till showen "Walking with Dinosours". En fantastisk show, rekommenderas verkligen!! Så verklighetstrogna dinosar! Och så en som berättade deras historia.

     

Mot Globen arena och lite uppvärmning ifall man skulle behöva springa ifrån odjuren!!   

Hade under dagen fått lite hjälp med lite inställningar på min systemkamera, tyvärr försvann zoomen då och vi satt lite högt upp så bilderna blev som de blev. Ingen idé att ändra tillbaka tänkte jag eftersom jag inte riktigt var säker på att jag skulle lyckas heller...    Är lovad en liten fotokurs i framtiden...

         

 

T-Rex avslutade showen!

Angående kameran så har jag ju funderat varför bilderna blir så "krusiga" om jag zoomar för mkt och nu fick jag förklaringen att objektivet som jag har är det vidvinkel på, så därför blir det så... Tydligen har jag en bättre kamera än jag själv tyckt och med lite hjälp så förstår jag den något bättre nu. Vem vet, om ett år eller så kanske jag kan med den helt!!    Eller inte, hittade för några dagar sedan att jag kan lägga in spellistor på min telefon och den har jag ju bara haft i 3 år eller så...   Vet inte ens varför jag funderar på att köpa en "smart phone"?! Mest för att dotterns tel håller på att lägga av och då kan ju hon få min gamla så uppgraderar jag mig... 

Nej, nu ska jag sätta fart, hundar ska hämtas och jag borde fundera på att fixa någon frivillig till att byta till vinterdäck på min bil....

Kram alla snälla!!

Kerstin 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards