Stallrosen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kerstin - 7 augusti 2011 22:42

Ibland kommer de där oväntade samtalen, som gör att man helt plötsligt ser en lösning på en sak, får tillbaka hoppet om att allt ska bli bra. Det här samtalet var till Sydneys fördel, kanske får hon bli Stockholms donna igen. Vi får se vad vi kommer fram till, men jag hoppas och tror verkligen att det skulle bli kanon bra. Lite långt bort kan jag tycka, men då har jag ju en anledning till att åka ner och hälsa på mina 08-vänner!!   

Annars består dagen och natten av jobb, trött som en ----- var jag sista timmarnan på dag jobbet och sov stenhårt mellan passen, nu efter 3:e koppen java och lite energidryck så är jag på "G" igen.

Ledig i morgon och på Tisdag, vi ska åka och kolla på en Amerikans miniatyr häst någon av dagarna!! En sådan har jag aldrig sett på riktigt så det ska bli skoj. Den ska vara lika hög som Lukas va, om jag kommer ihåg rätt, men de är ju så mycket nättare i kroppen. Vi får se, vi var varmt välkommna till dem. Älskar verkligen mitt jobb och att träffa nya intressanta personer! Lyckliga jag!!


Står och velar mellan vilken klubb jag ska vara medlem i. Billligare och mera hemma på ena klubben, men dubblet så lång resväg. Dyrare, finare anläggning, lite mer ledigt i ridhusen, men känner mig inte riktigt hemma på den, men som sagt halva resvägen. Spar man in både tid och bensin på.... Hur skulle ni resonera?? På "min" klubb (den längre bort) kan man lösa halvårs ridhus avg. Och som jag förstår så kan man lägga det den tid man verkligen behöver ridhuset, dvs nov-april, den andra har uppdelat jan-juni och sedan juli-dec.. Känns som om jag inte kommer att utnyttja ridhuset så mkt under den tid man kan vara ute och för att använda ridbanorna krävs bara medlemsskap. En annan fördel med "min" klubb är att man kan abbonera en box i gäststallet!! Då har man alltid en box till förfogande när man kommer. Bra om man tar med sig 2 hästar. Om jag tex åker in och rider en och ska jobba ngn ponny från backen eller löshoppa eller så. Åsikter?!

Är taggad som attan nu, bara vill, vill , vill!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 6 augusti 2011 23:35

Har ju ingen dressyrsadel!! Får se hur det blir med L:A ridning då...   


Attans igen, barnen och hundarna är hos mormor och morfar och igår var sambon ute på galej, så tråkigt man kan ha det!! Vi sa just det idag, den korta stund vi träffades sambon och jag idag.. Att i vanliga fall har man ju att göra hela tiden, men nu när barn och hundar är borta så har man ju bara tråkigt!! Hur är det möjligt!?

Men i morgon är de hemma igen, fast jag jobbar ju i och för sig, men ändå!!

Tvär lugnt i stallet nu för tiden. Curre börjar finna sig till ro och Sydney har väl insett att han bara är en liten kille och inget för henne.   

Flera som sagt vara sig intresserad av Sydney, men ingen som verkar komma till skott... Blir väl till att bygga den där boxen i alla fall då... Och kanske köpa en westernsadel så kan "gubben" rida lite med oss.

Har attans mycket planre på gång nu, kanske ni får ta del av dem, kanske inte... Vissa saker blir ju inte alltid som man tänkt sig, så gäller det att ha en plan B! Håller på att skissa på den nu.

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 5 augusti 2011 23:02

Om ett år så tror jag nog att jag styr runt någon L:A. Borde ju inte vara några problem.... Om alla får vara friska och krya vill säga... Känner att jag måste ha ett mål och det tror jag verkar realistiskt.

2 st som ska gå kvalitets och en som ska gå 3-års. Så håll tummarna att vi når våra mål.

Var OTROLIGT länge sedan jag hade mål uppsatta. Känns riktigt kul och spännande!! Och det blir en späckad höst, vinter och vår. Men det blir nog bra, ungisarna ska ju ha vila inlagd också, man får dela upp dem. Dumt att släppa alla samtidigt.

Känner mig SÅ peppad!! Sitter just nu och gör en grov planering, sedan får man ju alltid fundera om under resans gång, men jag har grunden i alla fall.

Curre har blivit pappa för någon natt sedan, ett fux sto kom till världen!! Så söt så!! På bild ialla fall, ska åka förbi och spanan in sötisen någon dag när son och dotter är hemma.

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 5 augusti 2011 20:24

Och det bara jävlas.... Snabb är den, men då loggade jag in på sonens sida och den har ju safty system... Åhh, ALLT ska godkännas och lösenord mm, blir galen!!! Och jag måste sitta uppe!! TV:n är ju nere!! Jag som brukar glo lite på dumburken och surfa lite samtidigt!! Usch vad jag gnäller!! ha ha!! Kan inte svara på era kommentarer eller gå in på era sidor heller då datorn blockerar vissa av er... Kanske är bra med en avvänjnings period  !

Fyndade ett vintertäcke idag för strax över 100-lappen!! Kan man ju inte låta bli, jag som rensat så i sadelkammaren och sålt av och slängt MASSOR.

Nu ska jag gå ner och göra lite kaffe och sätta mig och tjura framför TV:n.... Hade jag haft en häst har jag ridit! Så det så!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 4 augusti 2011 20:36

Skyller helt och hållet på sambon, jag var ju inte ens hemma när min dator lade av!! 1 miljon (ok, jag överdriver något) bilder kanske bara försvinner. En sådan gång är man ju glad att man bloggar och lägger ut bilder i parti och minut!    Så jag har ju lite kvar iaf.

Hoppas hoppas den går att fixa...

Så förlåt om jag inte kollar runt i kväll eller i morgon. Sitter just nu och tycker synd om mig vid den gamla stationära datorn, usch och fy vilka i-lands problem...   Kanske man kan tjuva till sig lite datortid i morgon, vi får se. 


Ha en toppen kväll och tyck inte allt för synd om mig, jag överlever!  

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 4 augusti 2011 14:00

Att jag har så fina ponnyer! Eller hur!!  

Finaste lilla Prins!

Och så härliga Curre Bus!


Idag blir det några timmars jobb mitt över dagen, tur resten av familjen är hemma och håller ställningarna!


Ha en toppen dag!

Skriver

Kerstin   

Av Kerstin - 4 augusti 2011 08:46

Är han inte fin så säg!!  

   Så söt!!

Härligt med lite power i bakkärran!


Tänk er den på dressyrbanan med en liten son/dotter på!! Wow!!    


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 3 augusti 2011 23:00

Allt för ofta tycker jag att man hör folk säga att de har alldeles för bra häst i sin ägo. Jag har säkert sagt det själv lika många gånger som jag hört det. Man kan även höra på träningar/tävlingar samma sak. Men då måste jag ju få fundera på vad en "för bra" häst är egentligen!? Att man har "fel" häst i förhållande till sin egen ridning och kapacitet, det är en sak. Att man som jag skrev i tidigare inlägg, knappt kan sitta kvar när hästen rör sig eller att den hoppar så stort/kraftfullt att man trillar av. Eller att den har så mycket go i sig att man inte klarar av det. Men betyder det att hästen är "för bra" eller betyder det att jag som ryttare inte klarar av dess kapacitet?

Om vi tar vår älskade lilla Prins som exempel. Han var ju på tok "för bra" för mina barn när jag köpte honom. Men utan honom har de å andra sidan inte varit där de är i sin ridning idag. Hans kapacitet som ridponny har gjort mina barn till glada och trygga ridande barn. Men hade de kunnat mer när de fick honom så hade de kunnat utnyttja hans ridbarhet på ett bättre sätt. Alltså var han egentligen "för bra" för dem, eller??

Så går deras tokiga mamma och köper en 4-åring med bra kapacitet att bli en riktigt bra ponny.

  R.I.P lilla Sockertoppen   

Var hon "för bra" för oss?? Ja, kanske eller nej jag tror inte det. Jag är övertygad om att hon blivit den perfekta ponnyn till mina barn. En snäll, lyhörd och rolig kompis i alla lägen. En häst som är så känslig och mjuk som hon var, är ofta så fina att rida. Ryttarna lär sig vara fina i sina hjälper. Så nej, jag tror inte hon var "för bra" för oss, jag tror hon var perfekt.

Curre Bus då??

   

Han är också en bra ponny. Men inte heller han är för bra för oss. Han är snäll, lyssnar på en och kommer att utvecklas till en härlig individ och ridponny. Kanske kommer han att kunna hoppa små hus, men inte mina barn. Men det betyder ju inte att de inte kan rida ut på honom och ha skoj i skogen och då är han ju inte "för bra" för dem, då är han ju perfekt. Eller hur!?

Så länge man klarar av sin häst/ponny så anser inte jag att de kan vara "för bra". Då är de perfekta. En häst med mer kapacitet/kunskap än sin ryttare kan utveckla sin ryttare, precis som en duktig ryttare kan locka fram lite mer ur den ordinära hästen, som vi vanliga Svenssons oftast rider. Så kan vi inte enas om att det inte finns "för bra" hästar/ponnyer, (men däremot så kan ibland ryttarens kunskaper/kapacitet inte passa ihop med hästens).

Svammel igen eller har ni åsikter??

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards