Stallrosen

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Dator haveri!!

Av Kerstin - 4 augusti 2011 20:36

Skyller helt och hållet på sambon, jag var ju inte ens hemma när min dator lade av!! 1 miljon (ok, jag överdriver något) bilder kanske bara försvinner. En sådan gång är man ju glad att man bloggar och lägger ut bilder i parti och minut!    Så jag har ju lite kvar iaf.

Hoppas hoppas den går att fixa...

Så förlåt om jag inte kollar runt i kväll eller i morgon. Sitter just nu och tycker synd om mig vid den gamla stationära datorn, usch och fy vilka i-lands problem...   Kanske man kan tjuva till sig lite datortid i morgon, vi får se. 


Ha en toppen kväll och tyck inte allt för synd om mig, jag överlever!  

Skriver

Kerstin

 
 
Erika

Erika

4 augusti 2011 20:51

Inte kul. :/
Jag sparar bilder, filmer osv på cd eller dvd skivor. :)

Sparar först på ett usb minne tills de är fullt.
När de är fullt, bränner jag ut allt på cd. :)

På de sättet går jag inte miste om fina roliga bilder film.
efter att ha gjort de en gång i tiden lärde jag mig en läxa. :P

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla

Camilla

4 augusti 2011 21:22

Oh no! Mayday, mayday!!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Carina Slättman

Carina Slättman

4 augusti 2011 22:57

Joooo, jag tycker jättesynd om dig!! Har själv råkat ut för haveri och tappad foton. INTE KUL!!

Annars är jag van vid att det tar tid vid datorn. Bor bakom berget där datastrålarna tar tid på sig att anlända....puh..

Hoppas det går att rädda så mycket som möjligt på din dator!!

http://stallslattman.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

5 augusti 2011 00:09

min dator crashade för ett år sedan och bilder från 5 år försvan...VÄLDIGT deprimerande=/
ha lärt mig nu och skaffat en extärn hårddisk med minne for life^^

http://annashastliv.blogg.se

 
NIna

NIna

5 augusti 2011 09:00

Eländes elände! Att förlora foton är SÅ himla tråkigt. Hoppas att de går att rädda. Håller tummmarna.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Malin

Malin

5 augusti 2011 09:31

Vet precis hur det känns!! Leia drog ju ner vår externa hårddisk där vi hade alla våra bilder och de har vi fortfarande inte fått tillbaka ( är inlämnad)
Har även blivit av med all musik....inte lika viktigt som foton men otroligt störande att börja om från början...
Håller tummarna att det går att laga.

http://leiaskrypin.bloggplatsen.se

 
Kini

Kini

5 augusti 2011 09:54

Usch för datorer när det blir sådär och allt bara försvinner. Men jag brukar försöka spara bilder på cdskivor ifall ut att det blir en krasch. Våran dator kan man inte riktigt lita på.
Du frågade om våran lilla emilia för några dagar sen om hennes fång.
Idag är hon bra igen och går ute i hagen. Dock i en skogshage med en bit äng som är totalt urbetad sen innan. Sen har hon dom andra hästarna som går på andra sidan staketet bara. Så hon är inte helt ensam. MEN jag tycker inte att det är ett bra liv för henne om hon varje sommar ska behöva gå själv i en hage eller om det blir ett till "fånganfall" så hon blir ståendes på box. Hon är heller ingen bra barnponny då hon är för tuff och emil rider hellre på karitza för att hon är snällare..
Vi har pratat om att ta bort emilia och kommer förmodligen att göra det också, måste bara komma till det beslutet vilket inte är det lättaste...

http://www.karitzakum.blogspot.com

 
Spanaren

Spanaren

5 augusti 2011 11:51

Ops ... in och hälsar på :-)
USB-minne är bra att ha för att spara ned bilder på. Men jag ser själv att det åter igen är dags för mig att sara ned dem, för vem vet vad som kan hända?!?! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

6 augusti 2011 23:18

Precis!! Har tänkte på det i flera månader nu, vi har ju en extern hårddisk som vi enbart köpte för bilder!!

 
Sarah

Sarah

5 augusti 2011 12:06

Det där är en mardröm och kom på att jag måste lägga mina bilder på usb snart ifall det händer!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

5 augusti 2011 20:07

Ja precis så har jag tänkt flera gånger!! Men kanske lärde jag mig något nu.. ;)

 
Camilla

Camilla

5 augusti 2011 18:03

Sv: Än så länge har hon tagit vilan bra men hon börjar gå upp i linningen liiiiite i vissa situationer. Bara 20 dagar kvar ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards