Stallrosen

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Attans....

Av Kerstin - 6 augusti 2011 23:35

Har ju ingen dressyrsadel!! Får se hur det blir med L:A ridning då...   


Attans igen, barnen och hundarna är hos mormor och morfar och igår var sambon ute på galej, så tråkigt man kan ha det!! Vi sa just det idag, den korta stund vi träffades sambon och jag idag.. Att i vanliga fall har man ju att göra hela tiden, men nu när barn och hundar är borta så har man ju bara tråkigt!! Hur är det möjligt!?

Men i morgon är de hemma igen, fast jag jobbar ju i och för sig, men ändå!!

Tvär lugnt i stallet nu för tiden. Curre börjar finna sig till ro och Sydney har väl insett att han bara är en liten kille och inget för henne.   

Flera som sagt vara sig intresserad av Sydney, men ingen som verkar komma till skott... Blir väl till att bygga den där boxen i alla fall då... Och kanske köpa en westernsadel så kan "gubben" rida lite med oss.

Har attans mycket planre på gång nu, kanske ni får ta del av dem, kanske inte... Vissa saker blir ju inte alltid som man tänkt sig, så gäller det att ha en plan B! Håller på att skissa på den nu.

Skriver

Kerstin


 
 
Anna

Anna

7 augusti 2011 02:06

Lösdrift? Eller utebox kanske;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

7 augusti 2011 02:39

Ja vi får se... ;)

 
Erika

Erika

7 augusti 2011 08:47

Har ni möjlighet o bygga en till är de ju aldrig helt fel. ;D
men hoppas du hittar någon som kan passa, som kan ta henne. :)

SV:
Ja :D
De var mysigt.
Nu är de bara ett riktigt dressyr pass kvar, sen är jag nöööjd för ett tag.
Haha..
Men ska nog rida 30-40 min på ridbanan på tisdag på Grim, och jobba på honom i skritten och lite trav. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

7 augusti 2011 10:02

Svar:Det känns som värsta "hamster-syndromet";) Jag ska ta mig i kragen och rensa ut ordentligt under hösten....tänka igenom VAD jag kommer att behöva och inte:) Det tar upp så himla mycket plats överallt!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Kini

Kini

7 augusti 2011 11:12

Roligt med planer men som du skrev det blir inte alltid som man tänkt sig..
sv:
ja det är jätte mysigt att göra små utflykter sådär. Det skulle vi behöva unna oss oftare. Ja det är jätte svårt att ta ett beslut om Emilia, just nu går hon bara i hagen. Men till hösten bör vi ha bestämt oss och egentligen ska det väl inte vara så svårt då Emil önskar en snäll ponny som han kan rida på.
Även fast jag vet vad jag helst vill göra så är det svårt att fullfölja beslutet. Andra människor runt omkring säger att jag ska sätta ut annons och sälja henne istället för hon är ju så fin. Ja hon är jätte fin men jag kommer aldrig kunna släppa henne om jag vet att hon bor någon annanstans. Hade hon varit helt frisk, ok då hade jag gjort det. Men inte nu

http://www.karitzakum.blogspot.com

 
Marie

Marie

7 augusti 2011 14:34

Lösdrift rekommenderas!

Sv: M får nog stanna som sagt idag har de tävlat igen och det gick bra!
Livet är upp och ner men just nu mest ner. Svårt att få bort negativa tankar och känslan av att aldrig göra/säga rätt.

http://stall.brannebo.blogg.se

 
marianne

marianne

7 augusti 2011 14:54

Lösdrift låter väl bra? jag skulle helst ha det, har tjatat på gubben i de sex år jag bott här så en vacker dag kanske ;)
Visst är det tomt utan barnen när de försvinner så där? Men ett tu tre så har dom flyttat hemifrån DÅ blir det tomt kan jag lova ;)

SV: jag visst är ankorna söta, synd bara att någon hungrig best åt upp två mammor annars hade vi nog haft 20-25 st =(

http://marremams.blogg.se

 
Camilla

Camilla

7 augusti 2011 20:44

Sv: Men nu ska du ju tydligen ut och tävla så då får man väl säga att du är tävlingsmänniska? ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards