Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Full fart i värmen...

Av Kerstin - 27 juli 2013 16:00

Prövade går min långtur med hundarna i torsdags morse, men Eddie drog sig upp över dikeskanten och mot skuggan hela tiden och Dexter lade sig direkt om vi stannade så jag vänd och gick hem innan de fick värmeslag. Packade ryggan och kylbagen, såg till att ungarna fick i sig frukost och så gav vi oss iväg till stranden. Den vanliga havsviken, men en annan väg så vi skulle slippa gå så långt med allt man släpar med sig. Vi körde och körde..... Hade vi yrat bort oss, men nej då där var "parkeringen". Något bättre väg att gå sista biten också. 

      

Första bilden är stigen vi brukar gå med ALL packning.. Så det kände bättre nu..

När vi kom dit var det "fullt" med folk, dvs 3 sällskap.. Ja vi är bortskämda... För det blir ju så fullt...   

     

Hi hi... 

Vattnet bjöd på 19,3 grader sa en herre som hade termometer med sig, inte illa!

   

Välbehövlig lunch.. Och snäcksamlingen som jag MÅSTE fota, sa sonen..

På vägen till bilen mötte vi den här krabaten..

 

Kopparorm/snok..

In i den varma bilen och jag funderade om jag skulle ha kvar kameran i ryggan längst bak i bilen eller i framsätet, hmm varför skulle jag ha den när jag körde bil?! Så dumt av mig, hade inte en aning om att vi skulle se vad som kan ha varit en björnungen eller en enorm grävling (men de är väl ändå inte så brun på bakdelen, inte de som bor på vår gård iaf, de är mkt mer grå och inte alla så STOR). Tvärnit med bilen och vi spanade in i den mörka skogen... Fortsatte krypa fram, vips så fladdrade det förbi en stor fågel (orre/tjäder aktigt), fortsatte vår färd och ute på en hölägda såg vi 2 till stora fåglar strosa omkring, en stor svart med lång hals.. Tja, VARFÖR ska just jag ha kameran i framsätet....   Kan säga att trots att vi kröp fram på hemvägen så gick den resan betydligt fortare, hi hi!

Hemma igen så fick hundarna komma ut och pinka och äta medan vi packade om ryggan, lastade in oss alla i bilen igen och stannade till på byns pizzeria och hämtade middagen och iväg..

                 

Blev till att äta ute i "vildmarken" innan vi traskade iväg på nya stigar och vägar. Det gick uppför och nedför om vart annat och det var helt underbara ridvägar, kan nog vara så att någon häst får följa med nästa gång... Men efter att ha yrat på ett tag så hittade vi äntligen fram till ån.

                 

Det var en brant stig ner till den efterlängtade svalkan.. Ja ni ser, även collien doppade fötterna! Dexter var lite brydd först över att vattnet rörde sig och att hans leksak flöt iväg.. Kanske mot odjurets käftar..   

                   

Och trots att Eddies min är liiite mer lidande än Dexters så hade han rätt skoj han med.

Trots att vattnet rinner så var det otroligt varmt, låg nog på 23 grader.. Ljuvligt, sa barnen och hoppade i...

     

En nöjd Dexter, försvann bara en gång upp i skogen på jakt efter något..

Sedan började den mödosamma klättringen upp igen, vi hittade en annan stig då..

         

Bara några meter bort låg platsen dit det var meningen vi skulle ha kommit till enligt vägbeskrivningen jag fick, *visslar lite*... Rena rama Sahara öknen.. Men toppen att jobba med hundarna (och hästarna) där!! Vi strosade sakta hem denna underbara sommar kväll och naturligtvis går man väl barfota i skogen bland myror, kottar och tallbarr... 

Kan tillägga att vi somnade ovaggade den kvällen, även hundarna..


Carpe Diem!

Kerstin



 
 
Erika

Erika

28 juli 2013 17:33

Vad Härligt de låter :)
Har själv inte tagit ett dopp ute på ett tag nu.

i helgen har värmen varit riktig jobbig :/

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Cicci

Cicci

29 juli 2013 00:07

Låter som en lååååååååååång varm dag men ändå så mycket som sker :)
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

 
Anna

Anna

29 juli 2013 10:26

Ni verkar ha haft många bra dagar vid havet...du, barnen och hundarna!! Vad trevligt:D

Ha en fortsatt jättebra dag och vecka och sköt om dig!! Kram

Svar:Jag hoppas att det blir bra med sadelvagnen!! Den är lätt att dra och har skapligt stora hjul. Vill bara ha den klar NU;) Men förhoppningsvis blir det under veckan:D

Konstigt nog är man alltid piggare sista natten man jobbar;) Måste bero på att man är så inne på att man blir ledig:D Hi hi!!

Det är jätteskönt att slutföra något som man påbörjat. Så att man kan stryka dem från listan. Brukar tyvärr finnas ganska mycket att göra under sommaren...av någon anledning:S

Du ska INTE lägga allt jobb på dig själv!!! Det gick väldigt bra att jobba helgen och de sista nätterna:D Och himmel så härligt det var att gå på semester sedan!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

29 juli 2013 16:08

Var det ridavstånd? Härligt :)
Kan du ge Janne några vinkar om hur trevligt det är med utflykter ;)

http://marremams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards