Stallrosen

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

För 2 år sedan...

Av Kerstin - 29 april 2013 19:00

Har tagir för vana att kolla in vad jag gjorde för 1-2 år sedan innan jag skriver mitt blogginlägg, allra helst sådana här dagar när jag inte har något vettigt alls att förtälja. Men för 2 år sedan idag så tog jag ett tråkigt beslut, så nu sitter jag här med tårar i ögonen, men konstigt nog så ångrar jag inte beslutet, eller konstigt är det väl inte, jag är glad att jag inte känner ånger... Det var helt rätt beslut

 

Älskade New Dawn ♥ 

Som nu galopperar glatt på de evigt gröna...


Om 2 dagar för ett år sedan så släppte min fd sambo bomben om att han ville separera... Våren verkar inte vara min tid... Fast Hero kom ju på våren, kanske som min räddning. Livbojen som skulle hålla mig över ytan under året som gått. 

 

Stor fin gul gosse. ♥

Angående funderingarna jag haft så står i första hand ett läkarbesök inplanerat, förhoppningsvis i morgon. Sedan vet jag inte om jag sagt att jag har ganska stora eller mycket (kommer inte riktigt ihåg vad de sa) cellförändringar och ska ta bort en bit av livmodern, inget stort ingrepp och oddsen ska vara bra sa de, ett rutin ingrepp, men ändå, hade gärna sluppit det just nu i alla fall. Som sagt våren... 

Nej, nu torkar jag tårarna och blickar framåt, det kunde varit värre eller hur?! 


Nu lite mys med ungarna innan läggdax.

Ha en toppen kväll!

Kerstin

 
 
Ingen bild

Jennifer

29 april 2013 20:50

Hej Kerstin. Jag har gjort 2st sådanna op så om du har några frågor eller funderinger kring din så kan du maila mig. FÖrklarar gärna hur mina operationer gick till och hur allt var efter osv. Jag personligen gick in i en djup depression efter första op och det tog mig 10 månader innan jag kom ur den så vill du prata eller så får du som sagt gärna maila mig så berättar jag gärna om mina erfarenheter.

Kerstin

29 april 2013 21:12

Tack. :) Jag gör nog det. ♥ Jag är ju äldre än dig och det gör eg inget om de plockar bort allt, men det är väl oron...

 
marianne

marianne

29 april 2013 21:46

Jag önskar jag visste vilka ord som skulle lugna dej, men det gör jag inte :(

Största kramen till er alla tre

http://marresmams.blogg.se

 
marianne

marianne

30 april 2013 07:29

Jag förstår det, att det mest är barnen....men nu har "dom" ju sagt att det är mer som en rutiningrepp....
Jag har sagt det många gånger förr och säger det igen, det finns ingen rättvisa här i världen :(

Du får ta med guldgossen och barnen och hälsa på i sommar så ska jag ta med dej ut på en massa mysiga ridturer :)
Du kan nog låna Magnus eller hyra en från ridskolan oxå om det skulle vara så :)

http://marremams.blogg.se

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

30 april 2013 08:18

OP går säkert hur bra som helst.
Oxå tagit bort min kära häst oktober förra året och tittar man på bilder på henne så kommer en tår ibland men jag gjorde oxå rätt beslut.Hon har det bra nu...
Du har ju en fin gul häst nu som ser ut att trivas i din närvaro njut av det och denna bloggen ska jag gå in på mer alltid roligt med nya bloggar, halkade in från Kims blogg "Varmt"

http://www.havrefallen.bloggspot.se

 
Nina

Nina

30 april 2013 09:09

Om det kan vara till någon ytta så kan jag berätta att även jag gjort två såna operationer. Det var när jag var 24 år, så jag har fött fyra barn efter det. Nuförtiden tar de ju bort en bit av livmodertappen om man har cellförändringar och i och med det så är det ju väldigt få som behöver få livmoderhalscancer. Det är ju bara förändringar ännu så länge, absolut inte något som har utveklats till någon cancer så du kan nog vara lugn. Fast det är klart att jag förstår din oro! Jag var också orolig innan jag fått svaret från min operation, att allt var borta.
Har du fått operationstid än?

Tänk, jag har läst din blogg i över två år nu.....tänk vad tiden går fort. Hur länge harbdu haft bloggen?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Nina

Nina

30 april 2013 09:17

Hihi jag tror vi skriver kommentarer till varandra samtidigt :-)
Nej, Minou är ingen tävlingsmänniska så någon tävling med T'yr lär det nog inte bli. Kanske att hon blir modigare när hon blir äldre, men då blir det väl Silfrun eller Naskur som hon tävlar med i så fall.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Ylva

Ylva

1 maj 2013 18:22

*kramar om*

http://www.ylvablom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards