Stallrosen

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Tjohoooo!!

Av Kerstin - 29 januari 2013 21:33

Jag har ju en ständig ångest över vad jag gör och vad jag inte gör, så hur jag än gör så får jag ju ångest, det låter väl sunt!? Men så skrev kloka Agneta några rader till mig på fejjan. Att jag skulle skriva ner 3 saker jag gjort under dagen, som jag valde att tolkade det så var det tre saker som kändes viktiga för mig. Men så i morse så tänkte jag att det är ju eg lika bra att skriva upp allt jag gör under dagen och så kan jag välja ut 3 saker innan jag går och lägger mig. Innan klockan slagit 10 så hade jag redan en bra lång lista. Den fick mig faktiskt att le, tänk vad man gör under en dag egentligen, så varför ha ångest?! Med listan färskt i minnet så blev hundarnas promenad lekande lätt och jag blev ju inte direkt besviken när jag inte hittade mina vanliga ridbyxor utan fick ta ett par som eg är lite för trång och märkte att de satt som en smäck och att jag till och med fick ha skärp på dem!!   Vilken dag!! Sedan upp på guldgossen för en efterlängtad ridtur. Funderade lite vad och hur Walle skulle reagera eftersom de är så bra kompisar just nu och när jag tar ut Walle så blir Hero väldigt upprörd, men Walle tog det som en vuxen kille, knaprade lite hö med Prins och hade det bra i den bleka solen. Hero tyckte nog att det verkligen va på tiden att vi kom ut på lite äventyr. När jag vände för att gå hem igen så hade han inte alls lust med det, rolig häst! Men om jag nu tjurade på att gå hem så tänkte nog han minsann visa vad han tyckte om det.. Det var diverse skutt med skruvar och andra skolor både på och ovan mark. En ny skola han visade mig var att galoppera på stället samtidigt som han hade inslag av piaff/passage och ett och annat steg av spansk skritt! Ja han är bara för härlig!!   Men sista biten så skrittade han åter på lång tygel och såg mer än nöjd ut. 

Ingen jacka när jag red behövdes heller, hade bara tröja och väst, helt ljuvligt!! Det är ju ändå januari liksom!! Lycklige som ett barn så fixade jag klart stall, beställde en höboll, hämtade sonen och väl hemma igen så anlände bollen nästan samtidigt. Ungarna hade fixat lite te och vi satte oss ner för att fika mellis tillsammans. Allt var frid och fröjd... Japp, jag vet vad ni tänker.. Så kan det ju inte få fortsätta.. Naturligtvis inte. Ringde ett telefonsamtal, som jag var rätt säker på skulle göra mig riktigt glad, men vips så tog man hissen ner till bottenvåningen igen.


Är inte livet underbart.... 

(ironi)

Kerstin


 
 
Cicci

Cicci

29 januari 2013 22:38

Ja vissas världar skulle stanna utan va du gör ...
Va härligt allt lät , jag riktigt log till slutet :/ ...
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

30 januari 2013 08:12

Men shit....vad för samtal var det? :(
Nyfiken :-p

Vilken kanondag du hade ändå fram till du kom på att ringa, försök nu komma igång med ridningen så kommer din stress/ångest försvinna åtminstone de stunderna.
Jag tror de flesta av oss tjejer går med ständig ångest över saker som "måste" göras som inte blir gjorda....

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

30 januari 2013 10:56

Vilken bra idé att göra en sån lista. :)
Det är så lätt o glömma bort det bra saker man gör, man ser bara det dåliga saker man inte hunnit med o bla bla.

Så bra av dig att ta åt dig, göra en lista, och le! :D
Beröm!

SV:
Stämmer, Raski är nu mera 5 år.
I år ska vi höja ribban en hel del, men märker jag att de inte funkar får jag sänka den.

Planen är nu att ha en hoppsadel som funkar, köra bommar, hinder till våren/sommaren.

Fortsätta med dressyr arbetet, stärka henne.
På börja lite saker, satsa på galoppen på ridbanan den har ju börjat sätta sig bättre o bättre i skogen så snart kommer den nog på ridbanan oxå bara underlaget blir bättre. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

30 januari 2013 16:35

Sadlen är på väg:P

http://annashastliv.blogg.se

 
Anna

Anna

30 januari 2013 17:58

Jag skriver min veckolista som jag tycker är JÄTTEBRA!! Då ser jag VAD jag gör varje dag. Ofta så göra man betydligt mer än man upplever och tror att man gör. Jag blir lugnare av att "kryssa av" på listan och ha koll på hur veckan kommer att bli och sedan har varit:D

Det blir nog lugnare med de nya gångarterna när ni kommer igång med ridningen sedan:D

Vad tråkigt med telefonsamtalet:(

Svar:Han har verkligen varit jätteduktig senast veckan!! Otroligt samarbetsvillig:D Längtar tills det blir vår och varmare ute nu!!

Klart du ska ha 1 glas vin till middagen:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 januari 2013 19:08

Äsch å det var väl onödigt:-( att det skulle sluta så!

http://maria-hastliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards