Stallrosen

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Folk....

Av Kerstin - 8 augusti 2012 03:12

Tja, vad ska man säga.. Har under min senaste tid träffat en hel massa ny personer, några av dem hoppas jag verkligen blir mina vänner för livet, andra raderar jag bara bort i från mitt liv. Men de som jag vill ha kvar, vilka underbara människor! Lättsamma och roliga, helt okomplicerade. Jag gillar min fas i livet nu, jag gör verkligen det. Snart kommer hösten och mörkret krypande, allt är inte lika ljust och okomplicerat då, men just här och just nu är det så och jag njuter.

Att sedan Hero fungerar och att jag blir varm i hjärtat varje dag jag ser mina små gör inte saken sämre.

       

Älskar dem alla så in i norden!!


Dock vet jag att Curre MÅSTE säljas/lånas ut, finns varken tid eller pengar att behålla honom. Kanske har jag en lösning, vi får se.

 

På väg till betet...

Har även fått en ny härlig tjej som komentarar friskt här på bloggen. Hon heter Cicci och att inte läsa hennes blogg vore en miss av er. Jag har inte hunnit igenom hela hennes liv ännu, men vilken tjej!! 


Snart går min hektiska sommar mot sitt slut och jag med den. Ska bli skönt att återgå till ett normalare liv. Om det nu kan kallas det.

Ha det så bäst!

Kerstin

 
 
marianne

marianne

8 augusti 2012 09:44

Härligt att du känner så, då har du använt sommaren till exakt det den är till för.....att samla glada minnen och en massa energi för att klara den mörka kalla vintern ;)

Att sortera bort de "vänner" som stjäl din energi är ett klokt beslut....jag gjorde det för ca 15 år sen och sen har jag inte släppt in nå´n fler av den sorten.

Jag fattar inte hur jag ska hinna följa fler bloggar, men ska ge de två du rekommenderar en chans, kanske blir jag fast och ännu mer tid spenderas vid datorn framöver, haha

http://marresmams.blogg.se

 
Caroline

Caroline

8 augusti 2012 09:52

Det är väl det som är det bästa med att vara "vuxen" att man slipper vara kompisar med "folk" som inte är något att ha ändå. (lät lite hårt, men varför umgås med folk som drar ner en eller inte kan hålla tyst)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Erika

Erika

8 augusti 2012 10:07

Hoppas de löser sig med Curre på bästa sätt. :)
Men du har målet o behålla de andra?

SV
Hoppas jag med. :)
Är lite nervös in för resan till kliniken, men om lastträningen inte går nu så hyr vi in ronny igen.

Så ska lastträna nu ett par gånger ev åka lite med honom innan besöket.
och när vi åker igen ska han få lugnande så de är bara så. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Cicci

Cicci

8 augusti 2012 10:51

Haha ... Tjillevippen :)
Jag tror att hösten med kan göras varm o ljus , handlar nog mycket om att möta den med "rätt" inställning :D med kraft o alla underbara känslor som sommaren ger så kan man nog överleva den ;) så länge man inte möter den i Depp ( då blir det nog svårt att bryta det )

Sv. Just nu har vi 4 vuxna hästar , 2 föl o lillans 2 shettisar :) Bara en av de stora som går rida o det är min prickiga vän . De andra får gå o bara njuta livet . sen har vi 2 hästar som inte är våra utan svägerskans o syrrans :D Kul att veta att du kikar djupare i min blogg :) de som kikar snabbt tror mest det är en typisk hästblogg ( Inge illa i det) men så är det ju inte riktigt :P . Hästarna är familj , min egen själsliga terapi ;) ... Har en till som stått stilla pga flytt som är www. qdela.wordpress.se där e vägen hit ( tror jag ) :D tack för att du läser :)
KramC

http://www.qdela.devote.se

 
Nina

Nina

8 augusti 2012 21:31

Ja tänk att den här sommaren kunde bli så positiv ändå, det såg ju inte alls ut så för några månader (eller hur länge sedan är det?) sedan. Jag är så glad för din skull att allt vändes till det bättre för dig! Vi kan väl hålla tummarna att även hösten och vintern kommer att kännas ljus!

Vad kul med ett bloggtips :-) Jag ska genast hoppa dit och kolla. Jag har för tillfället snöat in lite på "övernaturligt i fokus", håller på och plöjer igenom en massa trådar där. Det är jätteintressant och jag har fått läsa om några nya sätt att se på vår existens här.

http://stallskogalund.blogg.se

 
sara

sara

9 augusti 2012 06:47

Fin fina tottosar! :)

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

9 augusti 2012 16:41

Å vad härligt att läsa att det känns bra och att du är omgiven av härliga människor! :-D det kommer lösa sig för Curre också ska du se. Det känner jag på mig!

http://Kvarnlycka.blogg.se

 
nina

nina

9 augusti 2012 19:08

Sv: Jag känner bara till iFokus som har sidor om övernaturligt. Vet du några bra sidor?

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards