Stallrosen

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Bästa gula pållen!!

Av Kerstin - 5 augusti 2012 16:59

Blev en ridtur på finaste Hero idag. För det första så blir jag förvånad över hur han växer nu, tycker jag ser skillnad var och varannan dag nu för tiden. Dels har han lagt på sig massor, sedan har han fyllt upp bakom sadeln och korset. Låren börjar komma tillbaka och över linjen på halsen blir allt mer framträdande. Och det är bara på någon dag! Måste dels bero på att han nu får karftfoder och att han hittat ett lugn när man rider och i både hage och stall. Ridmässigt händer det saker varje dag med. Sitter fast i höger sida, men idag var det SÅ mycket bättre. Tror det sista kommer att släppa när han får på sig bakskorna. Red på grannens travbana idag eftersom mörka moln och åska hotade, lite muller fick vi stå ut med, men annars klarade vi oss bra. Skritten är klockren på honom nu, långa härliga steg, huvud och hals långt fram och ner. Man känner hur hela ryggen rör sig när han går. En underbar känsla, bara det! Traven sitter, kan bli lite på tårna ibland, men är påverkbar nu på ett helt annat sätt. Utmanar honom allt mer. Runt den här travbanan går det hästar i hagar, hästar som rör sig och busar. Och visst tittar han upp ibland, men kommer snabbt tillbaka. Vi är helt klart på rätt spår. Dock har vi tappat galoppen!!??? Han spänner sig i fattningen och drar iväg när det väl blir galopp, vilket gör att jag hänger i honom eftersom han verkligen blir stark. Insåg att jag inte skulle kunna lösa problemet idag och lät honom springa av sig istället och jösses så han drog i väg. Litar inte riktigt på att han har koll på sina ben så jag tog igen lite då och då. Så nu har jag gett mig själv bakläxa på övergångar. Måste få till dem ännu bättre för att få fattningarna att sitta. Att han drar iväg beror på svaghet och att han flyr från mig som blir hängandes i honom, MÅSTE få till övergångarna bättre. Tycker de var bra, men nu fick jag ju se att de inte var de. Sedan måste jag bli starkare i fattningen så jag kan hjälpa honom att orka ligga kvar i den kortare galoppen. Tur vi har tid!!   

Nu ska jag plocka på lite mer och sedan blir det soffläge. Hoppas ni haft en lika bra helg som jag!

Kerstin

 
 
Caroline

Caroline

5 augusti 2012 17:30

Så kul att det går bra. =) Jag vill med rida, blir ridsugen av att läsa hihi =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna

Anna

5 augusti 2012 19:04

Vad härligt att det börjar lossna och att den "gula" börjar slappna av och jobba:D Blir nog fina fisken det där!!


Svar:Det är ju på god väg att läka ut men kommer nog att ta ett tag till. Bättre är det helt klart!! Som tur är:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

7 augusti 2012 08:35

Åh vad roligt att läsa att det går så framåt med din snygging och att det finns saker att jobba med är ju som det ska vara. Gäller bara att skynda långsamt och ofta utvärdera precis som du gör så att man direkt märker om det inte går i hästens takt. :)

http://www.stallpäärni.se

 
Agnetha

Agnetha

9 augusti 2012 16:44

:-D näe nu får du ge dig! Usch vad ā v u n d s j u k jag blir! Jag vill också ha en drömhäst att slipa på och njuta av... Hrm... Jaja, var sak har sin tid? ;-)

http://Kvarnlycka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards