Stallrosen

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Tror det blir bättre...

Av Kerstin - 13 februari 2012 21:58

Har ju inte ridit Secret sedan hon blev korrigerad, men idag var det dax. Linade henne först eftersom hon var stökig inne och jag hade jobbat natten så man är ju som sagt inte helt påkopplad dagen då man går av, inte jag iaf..    Tog bara några varv år varje håll, kollade att start och broms funkade och ungefär vart hon låg på explosiv skalan. Idag var hon på den lugna sidan. Stod helt still när jag satte upp, 1:a gången det hänt! Hade min sadel på henne och för första gången så hade jag ingen tippkänsla i den, konstigt.... Men så är det ju att kroppen ändras när hon blivit behandlad och är avslappnad. Ridmässigt så pendlar hon fortfarande mellan fin, tjurig och lätt urflippning. Men när urflippningarna är korta och hon kommer tillbaka direkt så är det ok för stunden. Gillar dock inte att hon får tjuranfall ute på vägen, men de var inte så farliga idag, men vet ju hur hon kan bli. Blir säkert bättre, man måste ju tro på sin pålle..   

 

Kunde skritta på lina idag!!

 

Traven var betydligt lugnare och visst hänger hon ihop snäppet mer..

Fortfarande LÅÅÅÅÅNG väg kvar, hon ska bli ännu längre i halsen, fram med nosen mm, men man måste ju börja någonstans, eller hur!!  

  Från förra gången jag linade henne. Här rusade hon mer, skovlade iväg, tippar väldigt..

Ja ja, nog om tant röd, bjuder på en kvällsbild på guldgossen...

 

  

Natt i natt!

Kerstin

 
 
Sara

Sara

14 februari 2012 07:41

Vad härligt att det gett resultat! Kul att läsa!

Sv: Hahahaha, ja, jag blir så sjukt ressugen själv att jag kan förstå att man blir lite avis. Skönt att rosenroten funkar så bra, jag skall banne mig överväga att pröva! Är det jättedyrt?

http://frogstomp.blogg.se

 
Sara

Sara

14 februari 2012 08:45

Sv: Det var ju inte alls dyrt! Inga bieffekter? *nojjig*

http://frogstomp.blogg.se

 
Matilda

Matilda

14 februari 2012 09:09

Jag kunde inte hålla med mer! :)

http://www.showjumper.se

 
nina liljedahl

nina liljedahl

14 februari 2012 11:48

Vilken tur att det finns guldgossar som väger upp bekymren med röda faror!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

14 februari 2012 12:20

Skönt att de blir bättre o bättre. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

14 februari 2012 16:04

Vad härligt att hon lugnar ner sig allt eftersom Tant röd:D

Svar:Då är det dags för er att börja se säsong 2;) Hi hi!!

Ibland har man helt enkelt varken tiden, lust eller ork att göra vissa saker!! Så är det bara ibland:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

14 februari 2012 19:11

Klart det blir bättre, hon behöver lite längre tid på sej bara.
Du har väl inte glömt "det kan ta en vecka, en månad eller år att bli vän med ett sto, men sen är hon dej evigt trogen"

Tror inte heller lyckopiller är nå´t, jag fick det en gång för väldigt länge sen när jag råkat ut för en traumatisk händelse, men jag mådde sämre bara av tanken att jag skulle stoppa i mej "gift"
Om rosenrot fungerar så behöver du ju inte fundera på andra alternativ. Hoppas du känner dej bättre till mods snart.
kram

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

14 februari 2012 20:46

SV:
Ja det vore ju trist om alla som bloggar skriver på samma sätt, uppdaterar på samma sätt osv. ;)

Jag vet mina brister.
Och ibland när jag är trött skriver jag o skriver, men får liksom inte fram något i texten.

Då borde man ju vänta med o blogga tills man är piggare. ;)
Men trivs man inte med hur en viss blogg är eller hur den personen som driver den skriver osv då bör man ju inte läsa. :)

Jag hoppas min läsare trivs med min.
För de är ju kul o ha läsare.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

15 februari 2012 12:21

hon påminer om hur stealin var i början måste var ett "släktdrag":P är nog rätt vanligt att dom är så efter att ha gått på banan

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards