Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Eftersom...

Av Kerstin - 21 januari 2012 15:27

... Zabina inte gillar sin svarta vattenhink, så fick hon en knalligt rosa istället. Får se om den duger åt fröken. De hade inga vita, bara svarta, blå och rosa. Curre tyckte den var helskum när han skulle in i boxen idag, för den dagliga borstningen mm. Sullivan, som tidigare varit livrädd för täcket, men som nu står still och lugn när han täckas, trots att jag alltid överdriver med att kasta på honom täcket på alla möjliga och omöjliga sätt. Men så här om dagen när jag slängde på täcket så hamnade delar av den i krubban (han stod och åt), inget mer med det förrän jag skulle dra till det och spännena skramlade, poff sa det och han kastade sig hejdlöst runt, jag hann liksom ana att något skulle ske och tog ett steg bak, men hann inte riktigt dra undan vänster ben, så ni kan ju bara gissa vad som hände.. Jo men visst, hans ben slog naturligtvis till mitt redan sarjade knä (samma som Dexter sprang in i för någon månad sedan). Aj aj... Gick bra, men är fortfarande stel och öm där. Man får väl vara glad att det bara är ett knä som går åt skogen, värre att ha ont och vara begränsad i bägge knäna...

Lusten lyser med sin frånvaro idag. Benen känns som bly, bär nog hela världen på mina axlar samt att jag är totalt kraftlös i höger hand. Orkade inte ens skruva upp korken på saftflaskan åt barnen idag. Blir vila från allt som inte det står MÅSTE på. Tog sparken när jag gick med hundarna, orkade helt enkelt inte gå. Stallet är så gott som klart, de ska bara in i kväll och mat ska läggas i krubborna. Dottern ska på kalas, sambo kommer väl hem idag tror jag, middag till mig och sonen ska fixas. En maskin tvätt ska hängas. Sköldiz har fått nytt vatten, orkade inte spola av gruset, får bli till veckan. Men i morgon....

Ha en toppen kväll!

(Själv ska jag den tillbringa den i soffan, inte för att jag eg. blir piggare av det, men, men...)

Önskar

Kerstin

 
 
Maria

Maria

21 januari 2012 15:57

Det var många MÅSTEN! Ta hand om dig...

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Anna

Anna

21 januari 2012 20:02

Hoppas verkligen att det löser sig för dig med kroppen framöver!! Är otroligt tungt när hälsan INTE hänger med när man ska jobba:(

Svar:Det ska bli jättespännande att se resultatet på utställningen!!! Hur som helst kommer vi att bli nöjda med bägge 2:D

Åhhh!! Vad trevligt att hitta tyglar till så bra pris:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

21 januari 2012 20:21

VILA!
Jag kan inte längre skruva av locket på mjölken vissa dagar med mina gammelhänder :(

Sv. Skönt att ha någon som förstår vad jag menar med Toscas utbrott. Så svårt att få folk som aldrig haft eller suttit på en häst som håller på så här att förstå att man faktiskt blir rädd även om man är en ganska tuff ryttare.

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

21 januari 2012 20:35

Sv. Ja dessa fuxar. Klär Tosca i kanllfärger ändå :P Jag tycker det är fina färger så då får hon skämmas lite istället :P

Åh... :( Att du aldrig ska få tag på en snäll och trevlig Kerstinhäst :( Du hade kunnat få låna galen tant om ni inte skulle bott så förbaskat långt upp (jag flyttar inte uppåt ;) )

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

21 januari 2012 21:45

Sv. Jag vill ha vår! Har ju tom börjat vårstäda och så kom det snö.... :( Typiskt

Det är ingen kul känsla att ha i magen, förhoppningsvis försvinner den när vi kommer igång

http://camillahastskotare.blogg.se

 
nina liljedahl

nina liljedahl

22 januari 2012 10:26

Det låter inte bra med din håglöshet. Du har nog lite för mycket omkring dig, fast det vet du ju säkert själv. Är du mycket inbokad med jobb nu eller skulle du kunna unna dig lite ledighet? Du måste ta hand om dig. Du finns ju bara i ett exemplar, vet du.

Vilka fantastiska bilder du tagit i ett tidigare inlägg!! Ni bor verkligen jättevackert!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

22 januari 2012 11:30



Svar:Nu börjar det kännas efter 52 dagar av blödande:S Men jag försöker ta allt "dag för dag" och inte planera så mycket just nu...för att orka med tills det blir dags för operation den 14/2. Jag tror själv att det kommer att bli lättare bara det blir februari månad. Då är jag "snart i mål" så att säga;)

Visst är det så men jag blir så irriterad när kroppen inte hänger med...när jag vill göra saker:(

Usch vad jobbigt!! Du måste börja prioritera dig själv!! Jag vet att det är otroligt svårt:S Stog själv framför "väggen" i samma veva jag fick problem med nacke & axlar för över 10 år sedan. Det tog lång tid att kunna tagga ner igen:(

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

22 januari 2012 18:59

Sv: Det är ganska tråkigt att bara åka häst som man får göra i början, lite depp över att behöva gå tillbaka till den ridningen med Tsoca. Vi som äntligen hade börjat komma till ridning. Men bara bita ihop och kämpa på. Har tänkt att börja rida i skritten nu efter tre veckors lugnt skritt. Vet ju att jag får bättre koll på henne när jag har henne mellan hjälperna mer. Ska även försöka grunda lite rörelser och skolor och se hur det går.

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards