Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Tack...

Av Kerstin - 16 januari 2012 02:22

För era uppiggande hälsningar och tankar. Det är nog inte så illa som det låter. Är helt enkelt utarbetad.. Trött.. Har fått sova bra både fredag natt och hela söndagen så nu mår jag faktiskt mycket bättre. Sade ifrån mig lite jobb, då jag kände i fredags att jag var nära att bryta ihop helt. Jag vet att jag måste hålla jobbet på en rimlig nivå, men det är ju svårt när man går timmar. Denna vecka hade jag 56 timmar inbokad på 4 dygn, varav 3 dygn var sammanhängande.. Bara tanken på det gjorde mig helt slut, så jag tog ledigt en natt och bara sov... Blev ändå 46 timmar så jag klarar mig.

Konstigt nog så försvinner tröttheten ganska mycket när man får kliva in i stallet och vara med sina guldklimpar. Men det är bara en tidsfråga innan även det blir en börda, så jag ska fundera över hur jag ska styra upp mitt liv framöver.

Sullivan har blivit longerad med sadel och stigbyglarna hängandes för första gången, gick bara bra. Walle longerad och jobbad lite på långtygel, mycket bra periodvis. Testar lite gränser, men finner sig snabbt. Zabina jobbad på töm, WOW vilken ponny! Så otroligt mjuk och fin, känslig, smidig, lyhörd. Ser ut som en lurvig köttfärslimpa med 4 ben, men under det så finns en riktig guldklimp!! Tänk om man vore ponnybarn och finge rida henne!!   Skulle nog aldrig kliva av.

Ha så bra!

Önskar

Kerstin

 
 
Marie

Marie

16 januari 2012 07:58

När ska du lära dig min vän, jobb är inte allt! Viktigt med vila. <3<3

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Nina

Nina

16 januari 2012 10:28

Vad skönt att höra att det känns lite bättre nu!

Men det där att boka in sig 56 timmar på fyra dygn låter inte sunt. Jag vet att det nästan är omöjligt att tacka nej till ett jobberbjudande när man är vikarie. Det känns som att man MÅSTE ställa upp, i vått och torrt. Man är ju rädd att inte få jobberbjudanden om man tackar nej för många gånger. Dessutom behöver man ju pengarna, för man vet ju aldrig hur det blir nästa månad. Men så här mycket är omänskligt att jobba! Man måste ju hinna med att sova och att göra alla andra plikter man också har. Jag hoppas att dina båda arbetsgivare förstår det.

Hur är den kommande veckan? Jag hoppas att den går i ett behagligare tempo!

KRAM!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

16 januari 2012 11:19

Du gjorde rätt i som sa ifrån om lite jobb.
Du kan ju inte köra helt slut på dig, utan sömn o åter hämtning behöver kroppen. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

16 januari 2012 13:22

Jag har ju tjatat på dej om att vara rädd om de och inte jobba så mycket, jag har oxå försökt påminna dej om att det går blixtsnabbt så är barnen stora och då har du missat massa, så det tänker jag inte göra igen ;)
Skönt att du är tillbaka, kram

http://marresmams.blogg.se

 
Marie

Marie

16 januari 2012 18:44

Vet du du borde ta efter våran Bamse lite ;)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Camilla

Camilla

16 januari 2012 19:18

Vila och andas måste man göra ibland, även om man är jobbnarkoman.

Jag gillar lurviga köttfärslimpor med ben ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards