Stallrosen

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Sadlar sadlar sadlar....

Av Kerstin - 7 januari 2012 09:14

Har jobbat i parti och minut så bloggandet ligger lite efter på alla sätt och vis... Men å andra sidan så finns ju inte så mkt  att förtälja heller. Vädret är strålande, eller ska bli enligt SMHI i alla fall. Tur man jobbar... Eller... Funderar på att köpa en tolksele så de kan tolka efter Prins. Sedan kan de ju tolka efter Zabina, men först måste de ju börja galoppera på henne. Kanske nästa vinter.

Ledig på måndag, vilket jag verkligen behöver, har blivit lite väl mycket även för mig nu denna vecka.. En sak att jobba länge varje dag, det är inga problem, det är det här med sovandet, hinner inte med det riktigt när det blir jobb på 2 ställen, men jag klagar inte i slutet på månaden så...   

Har nu 2 dressyr sadlar hemma som jag ska pröva i helgen på "röda faran". En Kieffer och en Albion, tror jag det var, vilken kolla va!!?? Lade på Kieffer som hastigast i går och den låg bra, MEN trots att den är så utskuren så är det ev gränsfall för manken... Eller att den blir för låg, hamnar för nära ryggraden, jag ska ta ut henne på gången i morgon och kolla, samt sitta upp.. Annars så är ju Kieffer en av de sadlar som faktiskt brukar passa de flesta hästarna. Prestigen likaså, universal sadlar.. Sedan har ju Kieffer så stora knästöd, vilket jag inte är någon fan av, men å andra sidan så har jag ju en röd fara nu för tiden så det kanske behövs.... En gammal tant som jag kan nog behöva lite hjälp när hon sätter igång..  

Har kommit på att jag blivit lite kär i Walle och han i mig...    Han har verkligen landat nu och det är en helt fantastisk liten häst (ponny), får nog se till att kilona rasar av mig så jag kan rida honom i framtiden. Tror verkligen han kommer passa mig som handen i handsken. Kan man göra dem större tro???

Nej gott folk, bäst att ila. Ikväll och i morgon ska jag ta mig tid att kolla vad ni gjort under veckan och helgen, samt anta Spanarens utmaning till mig.

Ha det så väldans bra!

Önskar

Kerstin

 
 
nina

nina

7 januari 2012 09:48

Usch jag begriper inte hur du orkar jobba både dag och natt. Skulle aldrig klara det.

hoppas att någon av sadlarna passar, det volre ju himla smidigt :)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

7 januari 2012 10:10

Sadlar är ett evigt bestyr med.
De är tusan inte lätta o hitta något som passar. :/

Själv har jag tagit kontakt med en sadelutprvare, som kan komma ut.
Men då måste jag själv plocka hem sadlar, som vi sen prövar:
Lätt, nae.. :/
Åker vi iväg, finns ju sadlarna på plats redan.
Men ponnyn klarar nog inte av den pressen, att matte ska sitta upp och av tjugo tal gånger.
och rida runt.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

7 januari 2012 11:43

Hej
När jag ska svara på dina kommentarer och trycker på ditt namn så kommer jag till åt som heter bogg....?
Mina barn har inte så bra resultat de har fått jobba och jobba tycker jag allt. Att inte Sandra slutat med dressyr är helt otroligt efter dessa tävlingar. Hon har ju bara ärvt ponnyer är bara Quest som hon valt och han bjuder ju inte fram. Moa som har växt ifrån alla hästar och sen otur med de nya. Hon har varit nära att slua helt då dressyr inte är hennes grej, komma sist jämt är inte roligt.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
marie

marie

7 januari 2012 16:32

Ida har haft en Kieffer Lech, hon älskade den . Jag kände mig lite smått klaustrofobisk när jag red i den just pga av de stora knästöden. Kanske en vanesak ...

http://flaret.blogg.se

 
Anna

Anna

7 januari 2012 17:46

Jobbigt att hitta sadel som passar till hög manke. Men som du säger så brukar Kieffer funka bra:)

Svar:Fick SMS att du hade hittat på Rusta!! Jättekul att du också fick tag på dem!! Det var ju verkligen ett superpris!!! Vi är jättenöjd med våran:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

7 januari 2012 20:54

Sv: Jag vet att det inte var illa menat :)
Som förälder vill man ju alltid att det ska gå bra men vägen till framgång är krokig.
Jag är också övertygad om att om de t.ex skulle få nån annan i stallet som tävlar och rider så skulle det ändra sig. De vet kanske inte riktigt vad som finns bakom hörnet? Din grabb skulle bli inspirerad av våran Nils (jobbar hos Jenny är 13 år) han är så duktig och hänger i trots att det inte alltid är lätt att vara kille i denna värld. Dottern kommer utvecklas ska du se det är jag övertygad om hon har glöden men allergin emot sig. Kan de träna för nån annan än dig utan att det blir för stor apparat? Det funkade här. Mamma fattar ingenting. Vi har ju Mimmi som är en fin förebild för barnen också.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Anna

Anna

7 januari 2012 22:23

Svar:Säger det samma!! Jag hoppas bara att det håller i sig nu och inte börjar om igen på någon dag:S

Om du ställer dem bredvid varandra och hänger täcket på bägge ska de nog torka i en grisblink!! Det blir rejält varmt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marie

marie

7 januari 2012 22:43

hihi, det är ricinolja! Nu ska vi se om det sätter fart på tagelväxten....Det ska alltså smörjas in i svansrot o mankam.. Båda Idas tävlingshästar blev av med det mesta av deras redan ynkliga pannluggar i somras under ett par fruktansvärda kardborreattacker.
Anade av en kommentar här ovan att ni oxå fyndat handdukstorkare på Rusta?! Ida jobbar på Rusta o fyndade naturligtvis en som vi torkar benskydd på..Suveränt !!

http://flaret.blogg.se

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

8 januari 2012 13:50

Tror Prins skulle tycka det var jätteroligt att tolka lite. Hoppas sadlarna passar och att du och röda faran kommer igång!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Ingen bild

nina liljedahl

8 januari 2012 17:06

Jamen det var ju typiskt att sadlarna int passade...
vad rider du i för sadel nu? Hur passar den?

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

8 januari 2012 17:14

Sv. Ja men hallihallå! Du har ju som sagt massor av ponnisar i alla möjliga färger att köpa saker till! Vill också ha en ponny att köpa saker till :D Har ju också en rödtott men hon får finna sig i att matte gillar färger :P Även om matte faktiskt tycker att hon passar alldra bäst i brunt :)

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards