Stallrosen

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Tackar er alla!!

Av Kerstin - 12 augusti 2011 23:24

För era snälla och fina kommentarer!! Jag lovar att svara och kolla igenom era bloggar allt eftersom, men just nu är det kölista på en dator..


Dagen har bestått av "bergsklättring"!! Vi for iväg till grannstaden och naturreservatet där. De har grottor som sonen varit i genom skolan och han ville så gärna visa oss dem. Gissa om vi kommer att ha träningsvärk i morgon?! Som vi har klättrat och gått!! Phu!! Men otroligt vackert!! Ca 100 bilder blev det idag!

Hemma igen så skulle ju hundarna ut!! Jag har gått MYCKET idag! Longerade Curre, sadeln ligger inte bra, ska pröva Prins sadel nästa gång. Har bestämt att strunta i 3-års. Vi har ännu inte hunnit löshoppa och han är lite svullen i ett framben, vill inte överanstränga honom. Så nu satsar vi på att få honom ridbar och lite löshoppning. Nästa höst borde han vara klar för kvalitèts istället.

Prins och Sydney fick mys och Secret fick en ordentlig genomgång av borsten. Oj vad hon myste. Underläppen hängde i golven och ögonen föll igen på henne. En riktig mys tjej. Plockade bort en fripassagerare i form av en fästing, urk!! Prövade Sydneys sadel på henne och den låg som en smäck!! Betydligt bättre än på Sydney, vilken tur!! Hoppas på en skritt tur i morgon, för på söndag kommer det ett par och kollar på Sydney. Håller tummarna att allt stämmer, för då blir hon kvar inom "räckhåll".

Secret är väldigt sårig på ben och lite små skavanker här och där på kroppen och huvudet. Men det har väl varit tufft i hagen. Vi ska spola av henne någon dag framöver, men benen pysslades om idag utan större protester. En annan positiv sak är att trots att hon är fullblod och barfota så traskar hon totalt oberört över grusgången ner till hagen! Att sedan fötterna inte ser riktigt fina ut kommer väl. Vet hur fullblod kan vara. Men öm i sulorna är hon inte och det är bra!

Massor av muskler fattas och det ska vi så sakta bygga upp under hösten och vintern. Men nog tycker jag hon har en skaplig exteriör för att fungera som ridhäst och springa runt lite med mig på ryggen. Verkar vara väldigt snäll också.

Hoppas ni också haft en underbar dag!

Skriver

Kerstin

 
 
Spanaren

Spanaren

13 augusti 2011 08:08

Det är så betryggande med dig vännen för du månar så om dina djur *tumme upp* Inte konstigt att nya damen trivs hos dig och sluter sina ögon av välmående ;.) Barnen är också ett kapitel som du vårdar med öm kärlek ... fastän det kanske blir lite träningsvärk *gapskratt*. Så klart att mannen i huset sköts om med öm hand också ;.) Ha det och fortsätt med att ge från din "goa" hjärterot/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

13 augusti 2011 23:18

Inga kommentarer värmer så gott som dina, på alla plan!! Kram på dig!!

 
Nina

Nina

13 augusti 2011 08:18

Oj, fullspäckad dag ser jag :)

Vad härligt arr Secret verkar finna sig tillrätta så snabbt. Cool dam, verkar det som.

Håller tummarna för att det klaffar mellan dig och de som kommer och tittar på Sydney. Det är ju skönt om man kan hälsa på henne om man vill.

Ha en bra dag!
Själv jobbar jag två tolvtimmarspass i dag och i morgon. Men det är ju bra det med :)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

13 augusti 2011 11:11

sv:visst är han;) målet är att han ska se likadan ut som när han gick på banan igen,tappat massor sen han skaddade sig för några veckor sedan

http://annashastliv.blogg.se

 
Erika

Erika

13 augusti 2011 11:40

Hon kommer säkert bli ännu finare vart efter när hon fått mera muskler o allt med. :)

Ska bli spännande o se hur de kommer gå för er.
Och följa er o hennes utveckling.

Oj, förstår om ni kommer ha träningsvärk. ;)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

13 augusti 2011 15:58

Ser ut att vara en otroligt trevlig typ av häst:) Blir nog jättebra när hon fått muskler och kondis:D GRATTIS än en gång!!!

Kram Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

13 augusti 2011 23:12

Tack!! :) Vet ju mkt väl om hennes brister, men är rätt nöjd ändå! :)

 
kicki & FF

kicki & FF

13 augusti 2011 21:18

Oj nu märker man att man är in lite för sällan, jag hänger inte med i svängarna alls?!
Många nya namn och fullt upp vad det verkar.
Tyvärr har jag lagt till med den fula ovanan att kika in på övriga bloggar när jag ändå skriver i min egen...å det sker på tok för sällan.
Undra om man kan bättra på sig där? Om inte annat besöka andra oftare =/
Ha det gött

http://www.vindarnaviskar.n.nu

Kerstin

14 augusti 2011 23:01

Blev ju lite splittrat sedan vi gick ifrån zoomin... :(

 
Anna

Anna

13 augusti 2011 23:16

sv: eller bevis på att man har lite skruvar lösa x)

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards