Stallrosen

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Min Secret!!

Av Kerstin - 11 augusti 2011 20:26

Hon har kommit!! Min Secret!!! Tjohooo!! Väldigt smutsig, ganska mycket små sår och lite ofriserad, men så fin!!

När hon är badad, ryktad och allt är som det ska kommer hon att ha en fuxfärg, som kommer att glimma som guld i solen, bläsen, alldeles jämn och fin, kommer att vara kritvit, precis som hennes 3 vita strumpor. Den långa benen kommer att dansa fram på dressyrbanan.


  



Japp, precis så kommer det att bli!!    Hon har VÄLDIGT långa ben och VÄLDIGT hög manke, hon ska tydligen vara 168 cm, Sydney är 167 cm, men kan tala om att Sydney såg ut som en liten köttbulle brevid henne!!   Sydney, en bastant, dam och så kommer gracila Secret!! Fniss, såg lite roligt ut, men bägge är så fina!! Fattar mig inte riktigt på denna dator, så bilderna kommer i morgon, ska tvinga sambon att samarbeta ikväll.

Resan hade gått bra och transport killarna berömde henne, lugn och fin. Lika lugnt klve hon ur lastbilen och ställde sig för att äta. Visst tittar hon på sakerna på gården, men hon traskar ändå förbi dem utan problem. Stallet hade hon däremot ingen lust att gå in i, kanske trodde hon att det var ännu en transport, så jag fick öppna bägge dörrarna, då var det inga problem. Fick stå inne och äta och dricka lite och nu tog jag bägge samtidigt och gick ner med dem i sommarhagen, inga problem!! Ingen wow trav, men helt ok, vinner otroligt mycket mark i galoppen, underbart!!

Ett nytt kapitel i mitt liv har börjat, vill ni hänga med på vår resa?!


Skriver

Kerstin

 
 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

11 augusti 2011 20:55

Åh vad glad jag blir för din skull!!!!!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
carro

carro

11 augusti 2011 21:06

gu vad kuuul! Ser fram emot att se BILDER nu :D
Grattis till fuxflickan!

http://sartorius.blogg.se

 
Tess

Tess

11 augusti 2011 22:00

Grattis till ny häst!!! Nu väntar vi spänt på bilder :)

kram!

http://www.srpre.com

Kerstin

11 augusti 2011 22:38

Jobbar intensivt med det!! :)

 
Ingen bild

Tessan

11 augusti 2011 22:14

längtar efter bilderna =)

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

12 augusti 2011 09:20

gud så kul!! vill se bilder! :)

sv. ja sommarlovet går mot sitt slut och idag går jag på min semester i 3 veckor :P något sent men gud så skönt de ska bli

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Pia

Pia

12 augusti 2011 09:31

GRATTIS!!! till den egna nya hästen-:) Spänd på att få se bilder på underverket ... spännande att följa din blogg framöver med hingstar .. dressyrtävlingar mm mm . Kraaam o ha de gött allihopa

http://h

 
Emily

Emily

12 augusti 2011 09:32

Här är man inte inne på några dagar, och vad man MISSAR!
Är så otroligt glad för din skull, kom nästan en glädjetår!
*stor kram*

http://gandalf268.se

 
Sofia

Sofia

12 augusti 2011 10:08

Kul med en ny häst! :)

http://tavlingsryttarensofia.webblogg.se

 
Nina

Nina

12 augusti 2011 10:27

Såklart vill vi följa med på din resa med Secret! Det ska verkligen bli spännande! Ett stort grattis och lycka till, önskar jag dig nu.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

12 augusti 2011 11:53

Grattis :-)
Men vad har hänt med henne ... för visst är det ärr som man ser på bilden? Mager är hon också ... men hos dig så kommer hon att få det mer än bra. Lycka till med dina fina och snälla häst/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
kini

kini

12 augusti 2011 13:11

Åh vad roligt det ska bli att följa er.. :)

http://www.karitzakum.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards