Stallrosen

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Sockertoppen..

Av Kerstin - 2 juni 2011 08:51

Japp, kan inte sluta nu när jag väl öppnat dörrarna!!  

Lite kort om Sockertoppen.

 

Hon är en super söt liten dam på 4 år, ja jag vet, helt vansinnigt, men vem har sagt att barnen ska ha henne?!     Hon är mycket välriden, ligger på en 4-årings utbildnings nivå. Till min hjälp med utbildningen inom ridningen på henne så har jag frågat (hotat, tvingat) bästa lilla Frida. Hon är duktig och gör som jag säger (vågar väl inte annat). Frida ska även rida henne på kvalitets och sedan rida lite unghästklasser på henne. Sedan får vi se hur det går. Själv tror jag egentligen att Sockertoppen är alldeles för bra för mina barn, men de kanske också utvecklas...   Om inte annat så är det viktigaste att allt fungerar. I hagen med de andra hästarna och i ridningen, om nu barnen ska få hjälpa mig med henne.. Den tid som hon inte rids av Frida så kan man ju jobba henne från marken och som Camilla så käckt föreslog, köra in henne... Hua!! Gillar inte att köra, men det är väl en vana det med. Hon har ett underbart lynne så jag har egentligen inga som helst tvivel på att det ska fungare. Nog om henne nu!!


Jobb i en vecka nu innan jag åter går på mammaledighet!! Ja ni läser rätt, har börjat ta ut lite av alla de föräldradagar som vi har kvar på dottern. Kommer att ta mina helger och någon strödag här och där innan jag går på till midsommar igen. Skönt!! Sedan blir det full rulle hela Juli innan det sinar ut lite i Augusti och det blir lite fler mamma dagar.

Nu ska jag farta lite!

Skriver

Kerstin

 
 
Sarah

Sarah

2 juni 2011 09:50

Verkar vara en riktigt bra liten sockertopp :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

2 juni 2011 20:55

Hoppas verkligen det! :)

 
Camilla

Camilla

2 juni 2011 10:50

När man väl har börjat köra häst, då är det svårt att sluta.. Man blir liksom fast där bak i vagnen. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Anna

Anna

2 juni 2011 11:18

Det kommer att bli jättebra med sockertoppen!!! Hon verkar jättemysig:D Ser fram emot att få se mer bilder av henne och höra om hur utbildningen fortskrider:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

2 juni 2011 20:52

Ja, jag hoppas verkligen det! Tack för dina snälla ord!

 
Caroline

Caroline

2 juni 2011 12:09

NU får du allt visa filmerna på den SÖTA ponnyn. =)
De lär dööööö av söthet och vilken ponny. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

Kerstin

2 juni 2011 20:50

ha ha, jag kan väl inte göra så mina läsare dööör, hi hi!! Nä väntar med filmerna tills hon kommit hem.

 
Nina Liljedahl

Nina Liljedahl

2 juni 2011 12:21

Ja, hon är verkligen en riktig sockertopp! Vad spännande för er med kvalitetsbedömningen. Det är ju alltid roligt att ha mål att sikta på. Och så bra att du har en ryttare till henne som kan hjälpa dig. Säkert jätteroligt för henne att få vara med om det.
Är hon en Welsh eller Welsh Mountain? Hur hög är hon?
Hoppas ni får en bra dag i dag!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Camilla

Camilla

2 juni 2011 13:02

Sv: Det blir nog perfekt med lilla sockertoppen! Så härligt för dig att få en häst att jobba med igen, även om det är en liten häst :)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Erika

Erika

2 juni 2011 14:27

SV:
ajo, inget vidare. :/
tyvärr är smärtan stor idag med.
går på värktabletter + fått tejpa ihop fingrarna då de värker massor + kan inte röra två av dom.

Men läkaren gör inget mot en stukning..
Vi får avvakta o se, hoppas inte de är en spricka i alla fall :(

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Maria

Maria

2 juni 2011 21:22

Gud så söt!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Frida

Frida

3 juni 2011 19:36

Ja, hur skulle jag våga säga emot, och inte göra som du säger när jag får rida en sån fin liten ponny va?!?!

http://litenryttare.blogg.se

Kerstin

3 juni 2011 21:48

Ha ha! Ja det kan man ju fråga sig!?

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

4 juni 2011 08:55

Hur hög är hon? kanske missat de om du skrivit de :)

http://stallekekullen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards