Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Träning..

Av Kerstin - 30 maj 2011 22:15

Ja, inte för mig då. Nej, det lär nog inte bli något den närmsta tiden. Men dottern ville träna idag. Så vi begav oss ner till vår ridäng. Det var vi, hundarna och MYGGEN!!! Det blev ett kort och intensivt pass. Jag hade längt stiglädren 2 hål, men det var väl lite väl häftigt, så vi hissade upp dem 1 hål och det blev något bättre sits än förra veckan. Vi kämpar vidare. Huvudsaken är att hon vill!

  Eddie övervakar... Men visst har vår Prins en härlig energi i steget.

  Förbereder galopp..

Gick ju bra..

Ser väl skapligt ut..

Fin rosett i luggen..

    Och i manen...

Och så fick jag lite hjälp hemma i stallet... Stark liten tjej!


Huvudvärken blev till en migrän, så nu slutar jag.

Skriver

Kerstin 

   

 
 
malin

malin

30 maj 2011 23:42

Jättefina bilder :)
Sicken tur du har som får sån bra hjälp i stallet ;)

http://mallatrasbralla.blogg.se

Kerstin

31 maj 2011 08:13

Är lite orolig att det räknas som barnarbete.... ;)

 
Nina Liljedahl

Nina Liljedahl

31 maj 2011 08:30

Jättefina bilder!! Ser så mysigt ut.
Vilken tur din dotter har som har en mamma som kan vara ridlärare åt henne. Det är inte alla barn förunnat.
Hur gamla är dina barn?
Hoppas migränen ger med sig!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

31 maj 2011 09:22

så duktig hon är, både ridning och i stallet :)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Ida

Ida

31 maj 2011 09:41

Vad roligt! Härliga bilder, ser mysigt ut! :)

http://neopold.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

31 maj 2011 09:51

Det ska börjas i tid ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Q med ridtravare i fokus!

Q med ridtravare i fokus!

31 maj 2011 10:40

sv:Grejen är den att vi har ganska rå humor för vi har garvat ganska så gott åt den här vändan vi också faktiskt.Dels åt min och knas ofrivilliga ECT behandling och att jag öht reflekterade över galoppen mitt i all panik.Och så just att svägerskans vännina skrittar lugnt vidare utan att märka av någonting alls.Och för att inte tala om flygturen svägerskan fick..Det jag såg från knas rygg var helt enkelt en flygande person som kom farande jämte oss i samma hastighet i en snygg båge.Hade det gått åt helsike hade vi ju givetvis inte skrattat åt det som vi gör i dag.Men hela grejen så här efteråt var rätt rolig.saken var också den att både svägerskan och väninnan sa redan innan att de händer alltid tok när dom två rider ut tillsammans och tydligen så även denna gång.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Q med ridtravare i fokus!

Q med ridtravare i fokus!

31 maj 2011 10:45

sv:Bilden är tagen med Nikon D200 med 50mm objektiv.
Canon EOS 5D Mark II kommer hem till oss först i början på augusti så det är ett tag kvar tills dess.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

31 maj 2011 10:54

Vilken lyllo med hjälp i stallet. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Erika

Erika

31 maj 2011 12:26

Gud så söta! :D
Vill med ha en shettis just för att dom är så söta

SV:
Nae Grim är ju inte mycket för o stå inne själv. :P
De är inte alls kul tycker han.
Men igår gick de mycket bra. :)
Så skönt de.

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards