Stallrosen

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Konstig person..

Av Kerstin - 5 maj 2011 22:51

Följade inträffar när jag är ute och går med mina hundar. Jag har bägge lösa, Dexter 17 veckor och Eddie 3 år, men som bara bott hos oss ett kort tag. Jag ser en person lite längre fram. Denne person har stora problem med sin hund, den lyssnar inte, drar i kopplet och rymmer om den är lös. Bottnar säkert i att den är väldigt understimulerad. Nåväl, vi stannar för att prata och jag sätter mina 2, fortfarnande lösa. Efter några minuter reser sig Dexter upp och hinner ta ett halvt steg innan jag korrigerar honom och sätter honom igen. Utan någon som helst protest från hans sida. Då utbrister personen; "Där vann han allt!!" Jag tittade på denne och kom mig inte för att säga något. Det är nog den mest korkade kommentar jag fått... Ja, visst kan man säga att han tog ett poäng när han reste sig upp (17 veckor gammal), men jag tog nog tillbaka det utan problem, eller????

Annars har jag 2 lite lätt understimulerade hundar idag, efter att ha tillbringat dagen mestadels ensamma eftersom båda jag och gubbe jobbat heldag.Tur vi har duktiga barn som tagit ut dem och gått en sväng i skogen.

Här var de lite tröttare. Snart lika stora.. 


Annars har jag haft en rolig dag på jobbet, trots förkylning. Det visade sig att även skyltdockorna tydligen ätit lite mycket i påsk, eftersom vi fick gå upp en storlek på vissa av dem... Eller är det verkligen så att de gör kläderna mindre???

Träffade en nattkollega och när vi pratat lite om sommaren så kom vi på att det var mycket bättre om vi bytte personer som vi vikarierade för, så nu hoppas vi båda att chefen går med på det.

Ha en underbar natt!

Skriver

Kerstin

 
 
Anna

Anna

5 maj 2011 23:46

Min man har alltid våra hundar lösa. Då är det jakthundar bägge 2;) Men det går jättebra!! Dock går de på 4 promenader per dag varav 2 långa...sedan sitter de i hundgård och på baksidan av huset (halva baksidan) fördelat på resten av dygnet. Har man stimulerade hundar är det SÅ mycket lättare att hantera dem:D Synd att INTE fler kommit på det;)

Visst är det härligt när även de små hundarna är lyhörda och vill lära sig:D

Kan inte heller riktigt förstå vad hon menade med att "han" vann när du korrigerade honom och han satte sig ner igen??

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

6 maj 2011 08:18

Nej men precis! och har man dessutom en ras som kräver lite mer stimulans än en långpromenad om dagen så kanske man ska tänka om..
Känns som om det var lite skadeglädje över att han inte lydde fullt ut.. 17 veckor som han är... ha ha ha!!
Ha det så bra!

 
Marie

Marie

6 maj 2011 08:19

Vilken pli du har på hundarna. Du skulle träffa Bamse (10 år) och Gabbi (8år) lyssnar inte alls :( Vi är inga hundmänniskor.)

Ja Sandra är ruggigt duktig hon fattar direkt vad hon ska göra och hur. Igår satt hon och svängde "på ytter" på volten och samtidigt tittade utåt bakåt och klappade Quest med innerhanden. Jag bara stod som en fågelholk och gapade.... Det går inte skrattade hon och fick han att vara på en volt, dessa barn. Linnen svänger för ytter men det är ju hon tränad till (neckreining) då hon rids på en hand då och då.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

6 maj 2011 08:26

haha tror nog jag bara hade skrattat om jag var i din sits ;)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Caroline

Caroline

6 maj 2011 09:25

Duktiga hundar du har =)
En sån kommentar svarar man ju verkligen inte på... haha att en del MÅSTE öppna sina munnar helt i onödan.
När personen ändå hade sin hund kopplad är det ju bara att gå vidare och gå förrbi och låsas som inget ju.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards