Stallrosen

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

En dag i solens tecken..

Av Kerstin - 9 april 2011 08:03

Men det verkar blåsa på lite.. Fast då torkar det ju upp, så det är nog bara bra. Älskar verkligen våren, men när man tittar ut så är det egentligen en ganska trist syn man möter.. De vita snöhögarna är nu grådassiga och marken som så sakta tinar fram är full i skit. Undrar vart det kom ifrån?? Var ju så fint innan snön kom och har varit vitt och fint hela vintern.. Kan det vara så att all skit snöat över innan man hunnit se den kanske..    För det har ju kommit liiite snö även denna vinter.. Denna dag bjuder på lite jobb med trevlig kollega. Ska hinna in till shoppingcentrumet innan jag börjar jobba för att inhandla lite småsaker som fattas för att göra helgen perfekt.. Vinet hade sambon fixat.    Tar man ett glas tidigt på eftermiddagen så kan man inte tacka ja till jobb sedan..   

Dexter väckte mig kl. 6 i morse, men jag lyckades övertala honom att vi skulle sova en halvtimme till i alla fall. Så nu fick jag lite bonustid, eftersom jag ställt klockan på 8. En tvättmaskin igång och lite annat smått och gott.

Måset ialla fall säga att jag älskar denna cybervärld vi lever i. Har under årens lopp fått några riktigt härliga bekantskaper via cyberrymden och nya dyker upp med jämna mellanrum. Vänner jag antagligast inte haft annars eftersom vi bor med flera mils avstånd.

Vårt nya bord har kommit, så nu ska det här monteras ner, packas in och sedan ska vi lämna det och hämta det andra, montera ihop det och hoppas att det inte spricker..

Skriver

Kerstin

 
 
Spanaren

Spanaren

9 april 2011 09:22

Här blåser det ganska så mycket! Cypervänner har jag också fått och som jag är mycket rädd om. Vissa kommer man rikitgt nära ;.)
Ha en bra dag och njut av ditt vin/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

9 april 2011 21:05

Visst är det härligt med cyber vänner, förut hette det väl brevvänner. ;)
Kram vännen!

 
Camilla

Camilla

9 april 2011 12:33

Väldigt stormigt här också men oj vad hagarna torkar upp!! Snart inte ens lera! Hoppas snö eländet hos er smälter snart. Har iaf kommit på att när jag flyttar ska jag inte flytta uppåt i landet, allergisk mot snö :P

Jag är glad att jag träffat dig här i cybervärlden!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla

Camilla

9 april 2011 12:46

Sv: Tackar!! Känner mig nöjd och glad och stolt. Det är härligt att jobba på hårt i solen :D

Fy för snö! Skickar upp lite plusgrader till er!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Pia

Pia

9 april 2011 17:32

Bra att de blåser så det torkar upp lite o inte blir lervällning överallt, så trist för djuren då. Håller med om att det kommer fram en massa skit när snön smält som man garanterat inte såg innan :) Sån gosig bild på Dexter o kaninen i tidigare blogg o skönt att de trivs ihop. Hovis har varit här nu, ska skicka ett foto till dig så du får se "näbbarna"
Ha de gott Kramen

http://horses-4ever.zoomin.se

Kerstin

9 april 2011 20:35

Har kollat mailen och bilderna. Skumt..

 
Marie

Marie

9 april 2011 18:44

Hej
Teori är bra!
Han har ponny på träns och grimma.Bett är 10,5 tror jag. Har nog haft ett pessoa som var 11.5 också. Extra vid sadel. Täcken har allt från 105-115 funkat. Korta bensnöre bara för han trasslar lätt in benen. Han står snällt på tre tills man "räddar" honom. Sen har jag munkorg på sommaren för han blir så otroligt tjock. Den mjuka modellen är bäst för greenguard får han skav av.

http://stallbrannebo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards