Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Så var det gjort..

Av Kerstin - 22 september 2013 21:08

Första visning av huset är nu avklarad. Kändes bra, får väl se vad de säger. Hem och fundera lite. Själv trivs jag toppen nu. Rent och fint, inget onödigt framme, skönt. Så nu är det bara att hålla det så här så blir det ju lite lättare nästa gång. Men nu när jag har ånga uppe så lär jag nog fortsätta rensa och slänga.

Curre har jobbat klart och är på hemväg, bara hoppas att han och Sullivan kommer ihåg att de är bästisar. 

Nu sitter jag i soffan och är helt slut, för precis som Agnetha skrev så är det otroligt mycket stress i och omkring en försäljning och flytt. Bara det att man släpper in främlingar som går och synar ens hem. Känns lite skumt. Fast jag är glad att det är jag som visar. Tänk att inte ens vara hemma och veta att det går främlingar i ens hus, visserligen med en mäklare, men ändå. 

Imorgon blir det en skrittur på guldgossen, bara rensa tankarna och reparera kroppen. Längtar.


Carpe Diem!

Kerstin


 
 
Erika

Erika

22 september 2013 21:35

Hoppas hus försäljning m.m går bra.
Och att ni hittar ett nytt hem.

Är så nyfiken på vad som ska hända, vart ni ska ta vägen m.m
men med tiden får vi väl veta de. ;)
Tänker på dig som har flera hästar egen gård, inhyrda m.m ja b
klart nyfiken blir man :)
Men du är en stark person du klarar allt.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

22 september 2013 22:06

Hoppas det går bra med försäljningen. Jag tyckte tvärtom när vi sålde, det var fruktansvärt obekvämt att vara med på visningarna.... Vad olika der kan va! :)

http://agnethagothe.se

 
Cicci

Cicci

22 september 2013 22:40

Haha härligt att det hela känns bra :)
Så det ska kännas ...
Aaa jag tror jag skulle bli lite av övervakande av okänt folk i mitt hem, inte kunna släppa de att gå för sig själva o kika :P
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

 
Erika

Erika

23 september 2013 12:35

SV:
Samma här, jag planerar sällan mitt ridpass mer än att idag ska vi tänka på framåt bjudning, framåt bjudning. :)

Men just svängar, volter m.m
De är jag så hemsk på nu fick jag ju en övning, en uppgift att fokusera på.
Becca fattade inte in övning, den blev väl inte riktigt genomtänkt.
Men för mig fungerade den för jag fick fokusera på något.
Och en bom räckte för Raski o mig eftersom jag är bomrädd.
Fram över är de två, tre bommar som gäller. :)

Upphöjd bom kanske^^
Så nyttigt ska googla på övningar o ta med till stallet o köra för o få ridpassen roligare.
Och de tror jag även Raski gillar när de händer lite saker.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

23 september 2013 13:35

Vad skönt att första visningen är över, hoppas att de bestämmer sig för ert hus så du slipper flera...
Jag var inte med och visade vårt hus i stan när vi skulle flytta, klarade bara inte av det....
Hur många var det och tittade i går? Har du haft annons eller är det det där paret du skrivit om förut?

http://stallskogalund. blogg.se

 
Anna

Anna

23 september 2013 18:01

Skönt att visningen gick bra och nu hoppas jag att huset blir sålt snabbt!!

Curre är ju en klippa!! Tänk vilket bra temperament han har:D

Förstår att du är trött efter visningen!! Nu får du ta igen dig och chilla till morgondagen!!

Ha en fortsatt jättebra vecka och sköt om dig!! Kram

Svar:Det känns jättebra att kunna jobba ordentligt med galoppen och att han inte tramsar med sporrarna nu!! HÄRLIGT SOM BARA DEN!!!

En ridtur brukar göra susen för med både kraft och energi när det har varit jobbigt en längre tid!!

Det känns jättebra att det har lossnat med så mycket för dig och jag håller tummarna att det fortsätter så!!!

Japp!! Han var duktig i helgen Atlas:D Det blev sammanlagt 9 älgar skjutna under helgen.

Skönt att sadeln känns bra!! Det är ju inte så lätt att hitta en sadel som passar både häst och ryttare.

Perfekt när man kan låna för att kolla hur sadeln passar. Då vet man ju om man ska kolla vidare efter den senare:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards