Stallrosen

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

En galen värld....

Av Kerstin - 29 juni 2012 08:50

Oj oj oj... Det är en helt crazy värld där ute!! Hur ska man klara det??? Jag menar singel livet alltså! Allvarligt så finns det bara dårar, desperata män och naturligtvis de som har sina kriser (undra om de räknas till dårarna, eller de desperata...). Jag blir verkligen full i skratt när man tittat ut dit. Att vara ung och vara ute och roa sig är en naturlig sak, då är man inte desperat eftersom man har livet framför sig, men det kan aldrig vara naturligt att "ragga" vid 45 års ålder!! Jag har verkligen ingen ålders nojja, tro inte det, men har bara konstaterat att det är HYSTERISKT ut där!! Och inte har jag någon längtan ut dit heller... Nej, jag fortsätter med mitt liv och är övertygad om att "Prins Charming" en dag står där framför mig och så lever vi lyckliga i alla våra dagar.   Fram tills dess så fortsätter jag skratta och ruska på huvudet åt de galna och desperata, samt de som fortfarande tror de är 18 år och jätte fräna!

Igår skulle ni som vill fynda fina ponnyer varit i närheten, för då var varenda ponny billig!! Inte för att de gjort något, men mest för att jag blir så ledsen öer att tiden inte räcker till. Blir nog så i framtiden, bara Hero och jag som rider vidare.

Men nu har jag inte tid för det här längre, jobbet kallar, hagar ska byggas, hundar rastas och tvätten hängas.. Undrar om jag glömt något...

Kram

Kerstin

 
 
Erika

Erika

29 juni 2012 09:30

Singel livet kan faktiskt vara rätt skönt. ;)

Blir så ledsen när jag tänker på att du inte kan behålla de söta små ponnyerna som du skaffat dig.
de känns som de är dina o ingen annan ska få ta dom, men slår vad om att du hittar rätt hem åt de som måste säljas en dag. :)

Livet är lite orättvist ibland tycker jag..
Fortsätt kämpa och en dag hittar du nog din prins charmig. ;D

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla

Camilla

29 juni 2012 10:30

Det är skönt att vara singel. :)

Jobbigt är det bara när man som 25 år är ute och blir raggad på av män i 45-50 års-åldern.. Då kan man fundera över om det egentligen står rätt till i huvudet på dom.
Trodde du hittat din "prins charming", han är väl shetlandsponnyn du har? ;)

http://parellikusken.blogg.se

 
Nina

Nina

29 juni 2012 12:23

Haha...är det någon som varit ute och svirat?!? Ja jag förstår att du blev avskräckt, det är nog inte på krogen man hittar drömprinsen.
Nej tacka vet jag hemmalivet, det bjuder på en alldeles utmärkt dos av äventyr för mig.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Nina

Nina

29 juni 2012 18:42

Sv: Nej nu måste du berätta! Jag blir hur nyfiken som helst....kanske är det Mr X som iscensätter något, för att veta var han har dig? Man vet aldrig med karlar...
Vi kan väl höras av på fejjan ;.)

http://stallskogalund.blogg.se

 
marianne

marianne

3 juli 2012 09:27

Va? har du redan kollat av läget "där ute"?
Nä ta det lugnt, "den som letar, han finner" heter det ju, men det stämmer inte alls i detta fallet, man ramlar över det.....så är det!
För övrigt krockade jag med min stora kärlek i en dörr på krogen, så krogen kan visst vara en plats lika bra som nå´n annan. Ingen av oss "letade" vi bara var där för att fördriva lite tid och vips var vi ett par.....i 17 år.....

Mitt barnbarn har helt plötsligt lagt ridningen på hyllan :(

Kram

http://marresmams.blogg.se

 
Maria

Maria

5 juli 2012 21:31

Vart har du tagit vägen? Hoppas att allt är bra med er!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Nina

Nina

5 juli 2012 23:13

Ser fram emot att få höra hur semestern har varit! Hoppas ni haft det jättebra i Leksand och att barnen fått roa sig så mycket de orkat i nöjesparken.

Jag har skanat dig både här och på fb <3

http://stallskogalund.blogg.se

 
Hannah Mattsson

Hannah Mattsson

8 juli 2012 21:42

Sv. Hej, nej har inte ridit honom bara suttit och kollat på filmen på honom och drägglat.. han är verkligen skit snygg!
ja, okej så kul om ni kommer till skellefteå och tävlar kan jag komma och fota er och kanske få klappa lite på honom han är ju så himla fiiin! :D

http://hannahma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards