Stallrosen

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Skritt...

Av Kerstin - 20 juni 2012 16:57

Hero och jag tog oss en skritt tur genomskogen idag. Han började lite trevande, men efter ett tag så klev han på riktigt bra, men det blir nog skor bak också nästa gång hovis kommer. Dumt att han spänner sig för att han ömmar nu när vi korrigerat honom i kroppen. Han var så rolig idag, i början var jag ju med honom för att känna hur han rörde sig mm. Men allt eftersom så svävade mina tankar iväg på annat håll. Gissa vad? Då minsann bjöd han på lite skutt med skruv så matte var tvungen att hålla i sig lite. Men så fort jag var med honom igen så lunkade han på igen.   Bus pojken.   

Hemma igen så blev det lite extra små pyssel med honom, bara för att liksom, sällan jag tar mig tid för det lilla extra, dumt eftersom det är det som ger en ännu lite mer glädje och energi. Nu står han och Prins inne och vilar lite, blir nog till att sova ute i natt med. Blåsten verkar hålla i sig, vilket håller krypen borta.

Men nu ska hundarna ut!

Ha det så bra!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

20 juni 2012 18:24

Haha typiskt när man sitter i andra tankar så vill de hitta på lite bus för o få en o fokusera lite mera haha :D

Raski är likadan..
Bus ungen.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

20 juni 2012 22:25

sv: det är mer än bråk..polisen fick leta upp honom:-/ det är rena cirkusen här nu

http://annashastliv.blogg.se

 
Anna

Anna

21 juni 2012 20:19

Det låter som en härlig ridtur!!!

Svar:Vad härligt att du går av och kan njuta av midsommaren i år tillsammans med barnen:D Ha en jättebra fortsatt helg!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

22 juni 2012 10:06

Haha...precis som en normal häst så talar han om för matte att hon faktiskt ska vara med i TANKEN oxå :)
Satt jag i andra tankar på Brigade började han genast gå sina egna vägar och Ava talar tydligt om när hon tycker jag ska skärpa till mej...visst är dom underbara de där stora gosiga djuren?!

De gula ridbyxorna fick jag av Maria, på clear rounden var första gången jag använde dom, jag kan lätt påstå att de är de skönaste jag haft.
Klart vi vuxna ska leka lite oxå ;)
Maria hade sytt på sitt schabrak förra året...
nå´t om "dommarn är bäst, utan protest" sen var det nå´t mer som jag inte minns...

http://marresmams.blogg.se

 
Hannah Mattsson

Hannah Mattsson

6 juli 2012 01:31

hegrizero är verkligen min drömhäst! hittade honom när han var till salu och fastnade verkligen. men kan ju inte överge min pärla som jag redan har. men ska ni tävla något och vetinte vars du bor men om ni ska till skellefteå och tävla så kommentera gärna de på min blogg eller så vill verkligen träffa honom :D

http://hannahma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards