Stallrosen

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Lyckan kommer....

Av Kerstin - 6 maj 2012 21:30

... Lyckan går, jag hoppas verkligen att Zero består.   

 

Fina pojken!

Red ut tidigt i morse och Herrn hade bråttom, bråttom... Men han lugnade ner sig, han är ju klok. Men så skulle vi hem och då tyckte han nog att jag var bra omedgörlig som inte lät honom gå hur fort han ville hem. Tjuriga matte sa han och prövade gå lite i passage istället, men tjuriga matte sa skritt..... Tja, efter ett tag så insåg han att det snabbaste sättet att komma hem på vara faktiskt att skritta långsamt.   Hemma igen blev det mys och pyssel innan han fick gå ut i hagen och rulla sig... Suck!! Prins och han har hittat en gemensam vårdnad om Zabina nu, inga hårda ord utan bara ett öra eller två som signal till varandra.

2 hundpromenader i skogen och bilvård där emellan, det känns i kroppen kan jag lova. Men vem har dött av att jobba lite...

Sol ute idag, lite sol i sinnet också.

Kerstin


 
 
Ingen bild

AnnaL

6 maj 2012 21:56

jag hoppas du får många lyckliga år med Zero :) Fina pojken!!!

Många kramar

Kerstin

6 maj 2012 22:06

Tack! Du vet att din fina ord alltid värmer!

 
marie

marie

6 maj 2012 23:42

vilken blick han har , den vackra !!!

http://flaret.blogg.se

 
Nina

Nina

7 maj 2012 08:18

Ja vi får verkligen hoppas att lyckan med Zero består, när du nu äntligen hittat hästen med stort H. Allt annat vore så himla fel.

Jag ser att även din dag varit fullfproppad med göromål, ja man vet att man lever ibland.

Sönt att höra att du känner lite sol i sinnet också <3

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

7 maj 2012 09:22

Så härligt att du & Zero funkar så bra ihop att du äntligen hittat dröm hästen för dig. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Caroline

Caroline

7 maj 2012 09:44

Svar: kortfattat hon har ont när man rider på henne, ihagen njuter hon. Köpte ju henne som promenadhäst men hon håller inte för det.
Hon är ingen ungdom heller så bäst att hon får komma till himlen.
Imorgon eller på Onsdag moron ska jag hålla i min häst när de tar bultpistolen och tömmer henne på blod, vet ej om jag klara av den biten. Men har man skaffat djur så inår ju även den tråkiga biten också.
Var först ledsen och är det fortfarande, men nu är jag mera chockad över att jag måste hålla i henne.
Tack för att du lämnade en kommentar det värmer.

Vad har hänt hos dej? Är det något speciellt.?

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
marianne

marianne

7 maj 2012 10:14

:-)
kram

http://marresmams.blogg.se

 
Caroline

Caroline

7 maj 2012 17:19

Svar: Tack för tipset ska ge henne en morott och titta bort. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna

Anna

7 maj 2012 20:12

Hoppas verkligen att Zero består!!

Det känns otroligt skönt att vi äntligen har fått SOL även i Norr!!

Svar:Visst är det;) Hi hi!! Jag har lite mer jobb än vanligt med sommarhagen eftersom jag ska "bygga om" och dra helt nytt elband i hela hagen. Men nästa år då får jag det lindrigt;) Den som väntar på något gott!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards