Stallrosen

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Allt annat dag...

Av Kerstin - 25 april 2012 21:24

Tänkte ta en lufstur idag, men vissa dagar bara rinner ifrån en, fattar inte riktigt hur... Förmiddagen bestod av shopping. Nästan inget roligt shopping, bara tråkig mat, ett par bakbens skydd till guldpojken och en fin röd tröja till mig. Och så det viktigaste nu när jag kör med "belönings baserad träning".

Morötter!!!  

Alla pållar tillbringade dagen i hagen, blev avborstade och belönade mig med att direkt rulla sig igen... Så snälla så!


       

Tur för dem att de är söta!

Walle, som var så skygg när han kom har gått och blivit en riktig kelgris och buffel. Så fort han ser mig kommer han och ska mysa och jag får klia honom överallt på huvudet.

Mer mys matte!

Du får väl duga då..

Av förklarliga själ, så har ponnyerna kommit lite på sidan om denna vecka, men det gör inte så mycket. De fick alla ganska mycket att tänka på efter kursen, hann ju med 3 dagars intensiv träning med dem och faktum är att jag redan nu ser en helt annan sida av dem. De är mer vaken på mig och försöker verkligen läsa av mig om jag vill att de ska göra något. Jag tror helt enkelt att det här är den mest givande kursen jag någonsin gått på. Nu ska jag försöka omsätta det här till ridningen. Ska tillägga att INGEN av dem börjat tigga eller nafsa!!


Världen är bra liten, har ni tänkt på det!? Ta bara Zero som exempel, bara det att jag hade 2 kopplingar till hon som hade honom var ju tur för mig. Sedan ringer en vän och frågar om det är jag som har köpt Zero?? Då visar det sig att även hon känner den här tjejen. Att sedan Anna, från Skåne skriker rakt ut, "Är det DEN hästen!", jamen då blir man ju full i skratt. Nu har väl inte Anna träffat honom på riktigt eller så, men ändå en liten koppling.   

Blev 2 extra nätter och en av helgens dagar på Hööks denna vecka. Hurra, pengar behövs till en ny sadel! Ska dock ha is i magen och vänta till han lagt på sig lite mer över ryggen innan jag köper något riktigt.

Curre har ÄNTLIGEN börja lagt på sig mer över rygg och rumpan, han har varit så toppig hela vintern. Han börjar se riktigt fin ut. Även Sullivan har vuxit på sig ser man nu när vinterpälsen så sakta försvinner. Walle växer han med, tyvärr verkar han inte "plana ut", inte överbyggd, men svankryggig... Hmm, inte bra...

Nu ska jag kolla till mina boende, de flesta sover redan.

Ha en god natt!

Önskar

Kerstin

 
 
Nina

Nina

26 april 2012 08:03

Haha jag ser att även dina pållar har börjat med belöningssystem ;-D Jag förstår att du blev riktigt glad efter deras rullningar.

Så härligt att Walle börjat bli så trygg. Man mår så bra när man lyckas få en osäker häst lite mera självsäker och orädd.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Marie

Marie

26 april 2012 08:07

Är jag utmanad? Var?

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Emma

Emma

26 april 2012 11:15

Känner igen mig, vissa dagar liksom bara rinner iväg, och kanske är det så att man behöver de dagarna också. Hehe, och jag hör att dina älsklingar är lika tacksamma som mina, Lordi brukar t.o.m lägga sig så snart grimman åker av och sedan ställer han sig upp, skakar av sig lite, kommer fram till en och trär huvudet i grimman igen som för att säga: Så där, nu kan du borsta lika länge till! ;)

Sv.Nino var min tävlingsponny som jag köpte när jag var 12 och som vandrade vidare i höstas, kommer för alltid att sakna honom! :'(
Kör med Olivoljeinpackning eller ölinpackning, då mår liksom håret bättre innifrån och ut, bäst funkar det med Guiness. Sen underhåller jag det med lite pälsglans, dock är jag väldigt noga med att den sprayen inte får innehålla silikon då det är rena döden för hår/tagel. ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Anna

Anna

26 april 2012 19:08

Är lite avis på din stora morotssäck!!! Jag köper i små påsar...tr att jag "bara" har 1 häst;)

Det låter som om du har samma problem som mig:S T rullar sig gärna flera ggr per dag och utövar sitt alias "lerinpackad-mammut" en hel del nu;) Är snart övergående då det förhoppningsvis torkar upp snart:D

Svar:Vad skönt att du fick jobba 3 nätter i rad!!! Nu har jag gjort bort mina första 3. Kommer att sova som en sten inatt och sedan börjar allvaret imorgon igen;) 2 nätter var innan långledigheten nalkas:D

Jätteskönt att det börjar torka upp nu!! I och med regnet idag har det försvunnit MYCKET snö både i sommarhagen och på åkern:D Om det nu bara kommer lite eller mycket sol framöver kommer det att bli hur bra som helst!!!

Det var riktigt bra sovarväder:) Sedan var det sol när jag vaknade på em..ibland har man tur;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

26 april 2012 22:14

Såna säckar köper vi i stallet oxå. :)
smidigt o bra, betalar till stallägaren så kommer de varannan vecka.
men nu kommer de ev inte mycket mer de möglar o blir mjuka av värmen. :/

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards