Stallrosen

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Men vart tog guld gossen vägen???

Av Kerstin - 24 april 2012 20:36

Tja, lilla Walle har lärt honom lite dumheter tror jag...

 

Lortgrisen!!

Trimmade lite med Zero idag, men det var fortfarande lite för blött på ängen så han trampade ner på vissa ställen. Men lite övergångar kan man alltid träna. Jätte lydig och fin så, lite stel, men helt ok för dagen. Imorgon blir det nog vila eller bara lite markträning, typ lång tygel, för min rumpa är inte van att rida så många dagar i rad!!  

Tack för tips om sadlar, men jag bör nog ha en 17,5" i dressyrsadeln, annars kommer jag inte ner i den känns det som, beror iof på vilket märke det är.

Dottern tog en skritt tur i det vackra vårvädret med fina Zabina.

Finisar..

Härom dagen när jag köpte hundmat så råkade jag ta fel och köpte hög energi mat... He he, till Dexter, blir några intressanta veckor framöver nu. Men eftersom han nu får lite mindre mat så fick jag tipset om att sprida ut det på golvet/gräsmattan så det tar lite längre tid för honom att äta, så nu ser det ut så här hos oss 2 ggr om dagen.

 

Glufsar bra ändå...

 

  Kände att det var länge sedan liten gul och bästa Curre var med på bild!

Kram på er!

Kerstin

 
 
Maria

Maria

24 april 2012 21:21

Vilka vackra hästar du har!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Emma

Emma

24 april 2012 23:23

Haha, söt han är din nya! Och en skitig häst är en lycklig häst, iaf om man ska tro mina älsklingar här hemma! ;D

http://www.stallpäärni.se

 
Nina

Nina

25 april 2012 08:36

Ja nu har du ju två gulingar :-) Är du lika kär i den stora som i den lilla?

sv: Haha....den Max känner ju jag också!! Tyvärr bor han ca fyra mil från oss, så det är inte ofta vi får smaka hans mat. Men han gör väldigt god potatisgratäng och smältosten ska vi inte tala om...och på sommaren älskar jag hans lyxmilkshake med choklad. Mums!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

25 april 2012 09:57

SV:
Jobbar på de. :/
Men som sagt lättare sagt än gjort.
Vet inte vad det är som händer nu, det är för mycket.
Energi bara tar slut, sover inte om nätterna då tankarna springer iväg, oron o allt usch. :(

Men en dag ordnar väl allt upp sig, men frågan är ju när.
Och hur, men men.

Tror du de kan vara värt o pröva sadeln på Raski ? :)
Hon är ju spik rak, låg/längre manke, lite halv bred.
Ska bredda sig mera.

Får hem två nya nu en idag och en i slutet av veckan.
Så prövar de först.

annars är ju priset för din gudomligt rent ut sagt i jämnfört med de två jag får hem nu i veckan.
puuuh, till en unghäst, men vad ska man göra liksom. :/

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

25 april 2012 12:24

Har utmanat dig:P

http://annashastliv.blogg.se

 
marianne

marianne

26 april 2012 08:19

Haha...tror du han fick hjälp att leta upp det grisigaste stället att rulla sej på? Man blir ju glad (inte) när man kommer ut och ser dom se ut så där, men man vet ju att dom trivs iaf :)

Synd du (eller jag) bor så långt bort, kunde provat sadeln men är för lat att ev sälja vidare om den inte passar :( men du får den säkert såld ändå.

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards