Stallrosen

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Sadelprovning...

Av Kerstin - 26 januari 2012 17:12

Ska det vara så att jag äntligen hittat en sadel som både jag och Secret gillar??? Något låg framtill, men samtidigt har jag plats för en pad, så jag ska pröva med det i morgon och se. Sadeln kommer ju att lyfta mer då hon musklar upp ryggen (om det nu sker någon gång). Samtidigt så finns även plats att bredda sig i bogarna, för på fullblod så är det ju bogar och lår som växer. Som på matte då, fast då mage, rumpa och lår... Hmmm....

 

Kan man skylla på dunjackan och dålig vinkel...   

Rensade mina tankar, som Marlene sagt, innan jag gick ut i stallet. Borstade och myste länge innan jag gick ut med henne. Sedan tog vi lååååååååååååååååååång tid på oss innan jag till slut satt upp och sedan var allt en barnlek. 2 skutt, men inget hysteriskt. Att hon kollar på barnen som hoppar i snön är ju inget konstigt. Inne bajsade hon "bara" 3 gånger innan jag sadlat och tagit ut henne. Nytt rekord.

 

Fotografen var lite hetsig och började fota innan jag fått ordning på stiglädren, nog för att jag sällan lyckas få helt jämna läder, men inte så här ojämnt!!   

Tänk om man hann rida varje dag, vilken lycka! Blir alltid så glad efter jag ridit, men det är väl för att det blir så oregelbundet.

Bjuder på en bild av Cindy, Prins halvsyster.

 

Bilden lånad med tillstånd av ägaren.

Visst har de lite likheter!?

Ha en toppen kväll!

Skriver

Kerstin

 
 
nelly

nelly

26 januari 2012 21:39

en sak som kan vara kul att veta förresten, är att hästarnas fader, affe, hans mamma (horshaga assia) är vår kungs första ridhäst! det är rätt häftigt!

http://nellyjenbrant.blogg.se

 
Anna

Anna

26 januari 2012 22:24

Åhhh!! Vad skönt att du verkar ha hittat en sadel till "tant röd" till slut:D Håller tummarna att det funkar med padd imorgon!!!

På 2:a kortet tycker jag att hon ser väldigt lugn och till freds ut:D JÄTTEFINT KORT!!! Även om stiglädren är ojämna...men vem kollar på sånt;)

Svar:Är väldigt säker på att allt känns mycket bättre imorgon efter en god natts sömn:D

Precis!! Så tänker jag med...2,5 veckor går snabbt!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

27 januari 2012 09:01

Fina flickor, alla tre ;)
Hoppas nu sadeln passar er båda så du kan börja rida och träna som du tänkt.....om du hinner :-p fattar inte varför tiden inte räcker till :(

Angående föregående inlägg, har jag missat nå´t? Har du bestämt dej för att sälja av nå´n av ponnierna?

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

27 januari 2012 10:40

Hoppas de fungerar med sadeln. :)
Kul o få se lite bilder på henne o dig med. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Elin

Elin

27 januari 2012 13:39

Kul att du har hittat en sadel som verka passa :D Alltid lika roligt när man äntligen hittar en som är bra! :D

http://www.northernshowhorses.blogg.se

 
Ingen bild

Nina & Sydney

27 januari 2012 16:35

Åh va tjusig hon är! :) Det är bra med långa ben, så man kommer fram fort *S*
Men du, hur kan hon ha sån liten mage? :o Den fläckiga damen har INTE blivit bantad.. Hon sa att hon tycker om sin mage, den är bra att ha om det blir sämre tider. :)

TREVLIG HELG!

 
Caroline

Caroline

27 januari 2012 19:23

Kul att du har hittat en sadel till damen. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna-bloppis schabrak&ridtäcken

Anna-bloppis schabrak&ridtäcken

27 januari 2012 19:47

skönt att du hittat en:)

http://annashastliv.blogg.se

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

27 januari 2012 21:10

Absolut likheter! Söt dam :D

Sv: Så skönt att det gick bra att rida. Hoppas det håller i sig!

Nej för stegringar! Tosca gör ju det och jag HATAR det! Tycker det är riktigt obehagligt när hon gör det numera efter allt som hänt i samband med stegringar. Förstår inte alls vad Tobbe vill få ut genom att uppmuntra stegrande... Nej tack!

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards