Stallrosen

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Dressyr träning!

Av Kerstin - 10 september 2011 08:56

Tror jag ska åka och glutta lite på dressyrträningen idag. En bekant från "over there", dvs USA som är hemma på besök och har träningar. Gäller väl att ladda med inspiration inför vargavintern som är i antagande. Kom på i går att om något år så kommer jag att ha ett alldeles eget litet ponny lag i både hopp och dressyr, iaf dressyr!! ha ha, vilken grej va! Fattas dock en ryttare, har ju bara 2 barn... Får se om någon frivillig hör av sig framöver..
Har hänt en lite tråkig sak, som tagit över mitt glada humör. Knasigt hur en liten irriterande sak kan ta bort glädjen över en hel massa glädjande besked... Inte så att jag deppar ihop, men ligger som en liten vagel och irriterar... Fattar inte folk att de inte ska reta upp mig?!  
Älgjaken är slut i skogen ovanför mig, jiiipppiiieee!!! Hade första vettiga samtalet med jaktledaren på väldigt länge igår. Trots att de "smygit" över vår gård så känns det ok i år. Man kan inte bli för nitiskt, de fattar ju inte bättre, stackarna!!   

Läste om mugg i ridsport igår.. Säger ju det, det är mer av det i år!   Tydligen kan bla klöver göra så att de får mugg. Intressant, då jag stod och kollade här om dagen i hagen och konstaterade att det fanns väldigt mycket klöver i år.. Ska stänga grannens hage och flytta dit dem under dagen. Sedan ska jag delvis riva min hage, byta stolp och minska ner den så jag kan ha Secret med sällskap i den över vintern, så får pojkarna större hage att busa i uppe vid stallet.  Plast stolpen som sitter där nu blir bommar till framtida hoppekipagen! Mitt eget safty system..   Är man fattig så får man vara smart!  

Nu ska jag glutta in hos er andra och sedan sätta lite fart under skosulorna!

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin 

 
 
Erika

Erika

10 september 2011 10:40

Trist när folk börjar reta upp en. :/
Och tar bort de glada humöret.

Kul o titta på dressyr träning.
Själv ska jag på dressyr tävling imorgon, spännande o roligt.
Kanske få lite hopp om o komma ut någon gång jag med på Raski på någon sån där skoj dressyr. :P

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Kicki & Fantastiska Fyran

Kicki & Fantastiska Fyran

10 september 2011 11:33

Hej =)
Ja hästtävlingar kommer man knappt ihåg hur dom såg ut, vi hade hemma i helgen men då var jag fast å BHK och MH...ja du vet hundar för hela slanten.
Hos oss pågår älgjakten för fullt det är ju nått som verkligen har kultur över sig här uppe, man ur huse å ut i skogen.
Fast våra marker här är oändliga, så det är inget man direkt märker av. Chansen att se en älgjägare är väl nästan lika stor/liten som att råka på en älg nu... mera väldigt liten
Ja här har det regnat mer eller mindre konstant. Ska jag misstänka mugg från nått så är det den fuktiga väderleken..fy fabian!
Vet att Kakan haft lätt för att få mugg men det har vart bättre i år.
Då har dom ju långt bättre marker...och kanske väder...där hon står =)
Ha det fortsatt bra från oss

http://www.vindarnaviskar.n.nu

 
Caroline

Caroline

10 september 2011 11:37

Skit i folk som retar upp en. Det är inte värda att bry sej om såna.
Har själv släppt många kompisar i mitt liv som jag mår bättre utan. =)
Livet är för kort att leva , så var glad och lev ut.
Såna folk som retar upp en mår oftas väldigt dåligt själva......

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna

Anna

10 september 2011 14:58

Vad trevligt att åka och titta på dressyrträning!!

Åhhh!! Riktigt härligt att älgjakten är över för iår och att det dessutom verkar har funkat över förväntan med jägarna;)

Svar:Jo, de är roliga de små liven;) Hi hi!!

Just nu ser T:s mugg rätt ok ut. Endast lite, lite kvar men otroligt irriterande att det inte försvinner helt:S Känns dock bra att klara sig utan kortisonsalva.

Skynda långsamt är alltid bra:D Blir nog fina fisken det där:D

Jag är övertygad om att du inte kommer att ha några problem att hitta ryttare till de fina ponnyerna:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards