Stallrosen

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Ridning med mygg...

Av Kerstin - 12 juli 2011 20:44

Började dagen med att ladda några koppar extra i perkulatorn, solen sken och bad stod på schemat.. Tog vovvarna på en promenad först.. Vi hann inte långt innan det började mullra på ordentligt. På vägen hem sedan så sken himlen uppav en ordentlig blixt och det kom nästan omedelbart en öronbedövande smäll. Eddie fick panik och yrade runt i ett försök att komma undan. Dexter, briard som han är, märkte inte något utan var mest frustrerad att jag hindrade honom från att äta rödklöver i diket.. Briard i ett nötskal..   

Hemma igen så passade jag på att tömma och skura ur Prins box, går ju som tur är fort med en liten shettis box. När det var klart, borstade jag av några schabrak och Huldas flecce täcke inför tvätt. Sedan fick hästarna komma in eftersom det inte ville sluta dundar på ute.

Lite fika inne med kidzen innan vi satte igång och plocka och rensa lite bland papper och annat som gärna har en förmåga att samlas på hög.


Med posten kom.....

 

Min vinst från "Fortis et liber"!!

Var med i en utlottningn på Fejjan!

Efter middagen så sadlades Prins och Sydney för en ridtur i den nu så friska luften. Glömde i alla iver att spreja på myggmedel på oss ryttare... Fasen vad mygg det var!!!!

Alla foton i dag blev lätt felande...   Har tydligen legat av mig... Eller vad tror ni... 

Lite oskarp....  Och snett och vint... Att hon blundade är riktigt, hon ville "bli ett med hästen.."

Sedan skulle hon absolut ha de för stora shortchapsen som hon fick av sin idol Frida.... 

Vi red ganska långt och det blev mycket trav och lite galopp för Prins, med betoning på lite. Han vill inte. Normalt tar han galopp direkt, men nu travar han bara på, inte ens lite fortare och de kom långt efter... Nej, han vill nog bara skritta på lite lagomt och agera sällskap nu. Kanske lufsa ut med vagen. Jag har ju tyckt hela våren att han varit lite "trött". Och varför skulle han inte få vara det. Visserligen är han inte last gammal, men han kanske bara inte orkar hålla samma tempo längre. Vi lyssnar och låter honom bestämma.

Nu ska jag lösa lite mord i Midsomer och ta en kopp java.

Vad gör ni i kväll??

Skriver

Kerstin

 
 
Kini

Kini

12 juli 2011 22:45

Vi har klarat oss från åska idag, var dock bergsäker på att det skulle bli. Vart bara en del regn och efter det jätte kallt. (12,5 grader)
Vi har sågat socklar och lackat golv i vårat nya sovrum här på kvällskvisten men snart tror jag sängen kallar för jag ska upp tidigt och åka till veterinären med våran ena hund imorn.. Får se vad dom säger, hon är överviktig och vi lyckas inte banta henne hur vi än gör, hon har tappat päls på svansen och en fläck på ryggen så kräks hon slem av och till. Låter inte alltför bra tycker jag...

http://www.karitzakum.blogspot.com

 
Frida

Frida

12 juli 2011 23:09

Hahahha, de där var ju något förstora för lilla Hannah.... Jaja, de matchade ju schabraket i alla fall!! ;)

http://litenryttare.blogg.se

 
Anna

Anna

12 juli 2011 23:23

dom har såå snygga schabrak!:)
har jättemycket bitande insekter här oxå,inget kul:/

http://annashastliv.blogg.se

 
Frida

Frida

12 juli 2011 23:38

SV: Hahah, ungen är smart ;) Men det är ju klart, hon hinner ju snappa upp en hel del när hon är med mig, så det är ju självklart att hon är smart!!

http://litenryttare.blogg.se

 
Anna

Anna

12 juli 2011 23:43

sv:var väll mysigt att bli påmind om det härliga vintern;P
har bildbrist så fick vända på högen^^

http://annashastliv.blogg.se

 
Marie

Marie

13 juli 2011 08:25

Shortchapsen var ju bara lite för stora och då funkar det ;)
Lille M finns här om Ni vill.... kramar från oss på St.Brännebo

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Sarah

Sarah

13 juli 2011 09:48

Myggen är hemska och dom verkligen attackerar!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Olivia Gustavsson

Olivia Gustavsson

13 juli 2011 21:47

sv. den ÄR skön :D

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards