Stallrosen

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

I've Got Mail....

Av Kerstin - 12 juli 2011 10:24

Och ett trevligt sådant också!! Mycket trevligt, ett som säger att vi har något att se fram emot. Och om 2 veckor har jag dessutom ledigt en HEL vecka!! Kan ni tänka er!?   Sedan är det bara 2 veckor kvar med dygnet runt jobb. Och det var den sommaren... Så fort det går... Nu hoppas jag verkligen bara att den sommaren som började med oro över en sjuk Prins, byttes av i glädjeyra över att han tillfrisknade och att en Sockertopp klev in i våra hjärtan, som sedan blev till en sorg utan dess like. Ska avslutas med lugn och ro, samt lite mer glädje. Ni kan väl hålla en tumme för oss.  

Nu åskar det här så jag avsluta för nu... Ha en toppen dag alla!!

Skriver

Kerstin

 
 
Nina

Nina

12 juli 2011 11:31

Kul med roligt mail! Men som sagt.....det var det där med A och B ;)

Men, vilken otur att din utvalda hingst ska tas bort! Vad var det för kille och varför ska han tas bort?

Våra fånghästar mår bra nu, sedan länge. De har fått gå i en mindre hage med minimalt med gräs under hela försommaren. Nu har de fått flyttat in i en större skogshage, där det finns att beta, men inte så mycket att det täcker deras dagsbehov, utan mer som sysselsättning och att de inte ska bli helt utan sommarkänsla. De kompletteringsfodras med hö, men vi är noga med att de inte ska vara överviktiga, så de har haft restriktioner sedan de fick sina fånganfall. En av dem har vi börjat sätta igång så smått nu. Så allt har gått åt rätt håll, tack och lov :)

http://stallskogalund.blogg.se

 
kini

kini

12 juli 2011 12:00

Kul med ett trevligt mail :)
sv: det har varit en man i farten som knivskär hästar. Mannen skar en bekants ponny så den hamnade på strömsholm.Den ponnyn bodde cirka 6 7 hundra meter från oss. Några dagar senare så var han här hos oss och åkte och smög ute vid hagarna och i samma veva hittade jag Karitza jätte dålig i hagen. Så mannen har förmodligen gjort något med henne men sen blivit avbruten. Händelsen är polisanmäld och veterinär var hit och kunde inte ställa diagnos på henne.
Har aldrig varit med om en häst som blivit så dålig men efter ett par timmar så var hon normal igen så hon har säkert fått en överdos av nån form av drogmedel eller liknande..

Svårt att försöka förklara något sådant skriftligt men polisen är övertygad om att han gjort något med Karitza och vi också.
Denna man är även känd av polisen för just det här att han knivskär hästar, han har suttit inne. Men som polisen säger det är jätte svårt att få fast honom då han antingen måste tas på bar gärning eller att man kan hitta så starka bevis så det går att fälla honom.
Otäckt är det allafall

http://www.karitzakum.blogspot.com

 
Anneli Johansson Bloggtävling i samarbete med Moun

Anneli Johansson Bloggtävling i samarbete med Moun

12 juli 2011 12:01

Håller jätte många tummar för er!!
Skoj med mail nu blev ja nyfiken

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Anna

Anna

12 juli 2011 13:02

håller tummarna:)

http://annashastliv.blogg.se

 
Anna

Anna

12 juli 2011 13:45

Det låter jättebra att ni har någonting att se framemot!! Håller tummar och hovar!!!

Kram Anna & Tabasco

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

12 juli 2011 15:12

Ja, lite lugn och ro vore inte helt fel, samt lite glada besked.
Post på väg till dig! :)
Kram

 
Erika

Erika

12 juli 2011 15:06

Skönt med lite ledigt, de behövs de också ibland. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Erika

Erika

12 juli 2011 17:21

SV:
Jo förstår att du behöver ta de lite lugnt ett tag.

Ja, jag brukar försöka träna då o då lite titt saker.
Och gå över mattor, hoppa över osv.
Och att hon går över, förbi osv.

De har gått kanon med Raski.
Hon gör allt sånt där jag ber henne om. :)
Dessutom tror jag hon tycker de är lite små kul.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Blog of TODAY

Blog of TODAY

12 juli 2011 18:20

Hej!
Vill du bli utsedd till dagens blogg och få hundratals extra läsare? Besök i så fall http://blogoftoday.blogg.se/

Ha en trevlig dag!

http://blogoftoday.blogg.se

 
Ingen bild

Caroline

12 juli 2011 18:51

Härligt med lite ledighet snart =)

Tror jag vet vad ditt mejl innehåller fniss,fniss. =)

Kerstin

12 juli 2011 20:39

Antagligast har du så rätt... ;) Ha ha!!

 
Sarah

Sarah

12 juli 2011 19:13

Tummarna hålls!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

12 juli 2011 23:07

Tackar!

 
Malin

Malin

12 juli 2011 20:08

SV: Ja, jag älskar bling ;) Hästen blingas bara med saker som går att ta av ;)

http://www.kyro.blogg.se

 
Carina Slättman

Carina Slättman

12 juli 2011 20:10

Vi håller alla tummar, hovar och tassar....ALLT VAD VI KAN!!

Kram!

http://stallslattman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards